۷ مهر ۱۳۹۶، ۱۵:۰۲
کد خبر: 82680969
T T
۰ نفر
تاكيد بر عزاداري هاي همراه با معرفت/مراقب فتنه هاي رنگارنگ باشيم

كيش – ايرنا - امام جمعه كيش با تاكيد بر اينكه عزاداري هاي حسيني منطقي و همراه با معرفت باشد افزود: جمهوري اسلامي كربلايي كوچك در ادامه كربلاي حسيني است و در آسيب فتنه هايي رنگارنگ قرار دارد ، بايد مراقب باشيم تا فتنه ها ما را نلغزاند و در كام خود فرو نبرد.

به گزارش ايرنا ، حجت الاسلام حسن عليدادي در خطبه هاي اين هفته نماز جمعه كيش با تاكيد بر رعايت تقواي الهي در تمامي امور و تسليت ايام عزاداري و سوگواري محرم گفت: عاشوراي حسيني درس و عبرت هاي فراواني براي تاريخ دارد .
وي با بيان اينكه در واقعه كربلا مسلمان نماها امام حسين (ع) و يارانش را در محاصره قرار دادند و با بي رحمانه ترين حالت،زمينه شهادت وي و يارانش را فراهم ساختند گفت: ظالمان اگر با آن حضرت سرجنگ داشتند به چه دليل طفل شش ماهه را به شهادت رساندند ؟ زنها و كودكان را تازيانه زدند و خيمه ها را به آتش كشيدند؟ .
خطيب جمعه كيش ياد آور شد : كساني كه ديروز در اردوگاه امير مومنان (ع) بودند فتنه ها را يكي يكي پشت سر گذاشتند و از اردوگاه آن حضرت خارج نشدند اما در فتنه هاي بعدي در اردوگاه يزيد و مقابل امام حسين (ع) قرار گرفتند و با پسرحضرت علي(ع) جنگيدند .
حجت الاسلام عليدادي خطاب به نمازگزاران گفت :انقلاب اسلامي كربلاي كوچكي در ادامه كربلاي حسيني است كه به طور قطع فتنه هاي رنگارنگي يكي پس از ديگري به سراغ آن مي آيد .
وي توصيه كرد كه بايد مراقب بود فتنه ها ما را نلغزانند و در كام خود فرو نبرند .
خطيب جمعه كيش تصريح كرد : عاشورا به ما مي گويد برخي در فتنه ها لرزيدند و آنهايي كه زماني قلبشان براي پيروزي اسلام ناب مي تپيد و در ركاب حضرت علي (ع) مي جنگيدند به جايي رسيدند كه در مقابل ارزش ها ايستادند .
امام جمعه كيش اظهار كرد : آنهايي كه ديروز در مقابل جبهه اسلام شمشير مي زدند امروز نيز در فتنه هاي جديد در جهان همان كارها را انجام مي دهند ، همان سر بريدن هاي كربلا امروز نيز به چشم مي خورد كه مصداق آن شهيد محسن حججي است كه سرخود را فدا كرد .
وي به استقبال پرشور و با عظمت مردم شهرهاي مختلف كشور از پيكر اين شهيد سرافراز اشاره كرد و گفت : شهيد حججي واقعه كربلا را به تصوير كشيد و گوشه كوچكي از اين حادثه عظيم تاريخ را با جانفشاني و هديه سر نشان داد.

*فتنه بني اميه خطرناك تر از فتنه خوارج
حجت الاسلام عليدادي به فتنه عميق و وحشتناك تر اشاره كرد و افزود : فتنه بني اميه از فتنه خوارج خطرناك تر ، عميق تر و كور و تاريك است ،خوارج اسلام را بد فهميدند اما تظاهر به اسلام نمي كردند اما بني اميه هم تظاهر مي كرد و هم اسلام را قبول نداشتند كه اين همان جريان نفاق است كه در آيات متعدد قرآن كريم بدان اشاره شده است .
امام جمعه كيش در بخش ديگري از خطبه هاي نماز جمعه كيش به صفات منافقان كه در قرآن نيز آمده ،اشاره كرد و افزود : آنها زباني چرب و ظاهري آراسته دارند و خود را صاحب همه چيز مي دانند .
به گزارش ايرنا ، وي با بيان اينكه جبهه نفاق خود را عزيز ، سردمدار و مالك همه چيز مي داند گفت : آنها مسلمانان واقعي را در دايره خود وارد نمي كنند و سهم هر پيروزي كه نصيب جبهه اسلام مي شود را از آن خود مي دانند .
خطيب جمعه كيش به فتنه بني اميه در طول تاريخ اشاره كرد و افزود : اين فتنه از فتنه خوارج خطرناك تر و عميق تر بود ، فتنه اي كور و تاريك ، خوارج اسلام را بد فهميدند اما تظاهر به اسلام نمي كردند اما بني اميه هم تظاهر مي كرد و هم اسلام را قبول نداشت كه اين همان جريان نفاق است كه در آيات متعدد قرآن كريم بدان اشاره شده است .
وي افزود : امير مومنان (ع) نيز در اين خصوص فرمودند من از فتنه اي پيچيده تر از فتنه خوارج هراس دارم و در پيامي بسيار شيوا آينده اين فتنه خطرناك را براي مسلمانان آن روز و امروز عالم در زمان هاي پس از خود بازگو كردند .
حجت الاسلام عليدادي با بيان اينكه بسياري تلاش كردند تا جريان كربلا در كربلا بماند افزود : بني اميه با ايجاد خشونت و سربريدن ها بدنبال ايجاد رعب و وحشت در بين مسلمانان بودند تا اين واقعه در همان جغرافياي كربلا بماند و تبديل به يك تفكر و مساله تاريخي نشود .
خطيب جمعه كيش با اظهار تاسف گفت : برخي افراد كه خود را ولايي مي دانند و دم از امام حسين (ع) مي زنند تمام تلاش خود را بكار بسته اند كه تنها بگويند در سال 61 هجري قمري چه اتفاقي رخ داده است و بگويند جريان كربلا ديروز ربطي به امروز ندارد .
وي افزود : كساني كه خود را در خط امام حسين (ع) و ولايي مي دانند چطور نمي توانند زمان خود را با دوران امام حسين (ع) تطبيق دهند و ظالمان و يزيديان زمان خود را بشناسند؟ و امام حسين (ع) را همانگونه كه بوده براي همه تاريخ بشريت بازگو و تفكر حسيني را در زندگي امروز جاري و ساري كنند .
خطيب جمعه كيش به فرمايشات حضرت علي (ع) اشاره كرد و گفت : حزب بني اميه و جبهه نفاق حزب شيطان و رياكاران واقعي هستند .
وي گفت : آن حضرت مي فرمايند ،يكي از خصوصيات فتنه بزرگ بني اميه اين است كه آنها مساوات اسلامي را رعايت نكرده و حق را پايمال مي كنند و تنها خود را در جايگاه اربابي مردم مي دانند.
حجت الاسلام عليدادي تصريح كرد : به فرموده آن حضرت ، اين فتنه مردم را دو دسته مي كند ، آنهايي كه در كانون قدرت و ثروت قرار دارند و دسته ديگر توده مردم هستند و تلاش مي كنند آنها را عبد خود قرار داده و تاريخ را به دوران بردگي بازگردانند.
وي خصوصيت ديگر اين فتنه را از ميان برداشتن اهل بصيرت ، روشنفكران و اهل فن جامعه عنوان كرد و افزود : آنها تلاش مي كنند نداي حق طلبانه و با بصيرت را در جامعه خاموش كنند و زماني كه خواص با بصيرت و شجاع از بين رفت واقعه كربلا رقم خورد .

*جريان فتنه همواره تلاش مي كند تا اسلام را وارونه جلوه دهند
خطيب جمعه كيش با بيان اينكه جريان فتنه تلاش داشت تا اسلام را وارونه جلوه دهد اظهار كرد : آنها حلال ها را حرام كردند ، عهدها و پيمان ها را از بين بردند و جامعه را از داخل تهي كردند.
حجت الاسلام عليدادي با تاكيد برحفظ ارزش هاي اسلامي در عزاداري هاي حسيني تاكيد كرد كه خرافات در عزاداري هاي حسيني نبايد مطرح شود و آنچه كه در اسلام نيست را وارونه براي مردم بازگو كنند .
وي تصريح كرد: نمي توان عزادار حسيني بود اما مخالف اين جريان حركت كرد .
خطيب جمعه كيش با بيان اينكه عزاداري ها بايد منطقي باشند اظهار كرد : ارزش ها و ضد ارزش ها در اسلام مشخص است و نبايد حركاتي غير معتدل و معمول در عزاداري ها انجام داد،بايد تلاش كرد تا عزاداري را با معرفت همراه كرد.
حجت الاسلام عليدادي هجرت تاريخي امام راحل از عراق به پاريس را يكي از مناسبت هاي مهم تاريخ دانست و گفت : اين هجرت پيروزي انقلاب را در مسير جديدي قرار داد و به آن شتاب بيشتري بخشيد .امام توانست به خوبي انقلاب اسلامي را از پاريس رهبري كند .
وي افزود : پس از بازگشت امام راحل به ايران اسلامي مردم تا آخر با ايشان ماندند و به پاي اسلام و رهبري ايستادند و امروز شاهد سرافرازي انقلاب هستيم.
خطيب جمعه كيش به بزرگداشت ياد فرماندهان شهيد دفاع مقدس همچون فكوري ، نامجو ، كلاهدوز و فلاحي ، ساير شهداي دفاع مقدس و مدافعان حرم اشاره كرد و گفت : انها جهان خود را در راه دفاع از اسلام و ميهن فدا كردند.
حجت الاسلام عليدادي شهادت شهيد هاشمي نژاد را تسليت گفت و افزود : اين عالم ظلم ستيز ، مبارز و اسلام شناس به دست منافقان كوردل به شهادت رسيد .
نماز جمعه اين هفته كيش با حضور مردم و مسئولان در مصلاي بزرگ كيش برگزار شد.
1630*1641/ خبرنگار : مريم زبان دان - انتشار دهنده : امير برزي