فرمانده منطقه سوم نيروي دريايي سپاه:در ساخت تجهيزات پيشرفته نظامي به خودكفايي رسيده ايم

اهواز- ايرنا- فرمانده منطقه سوم نيروي دريايي سپاه پاسداران ( ندسا ) گفت:در حال حاضر در زمينه ساخت تجهيزات پيشرفته نظامي به خودكفايي رسيده ايم و همين امر خشم دشمنان نظام را برانگيخته است.

به گزارش ايرنا سردار يدالله بادين در سخنراني پيش از خطبه هاي نماز جمعه اين هفته اهواز اظهار كرد: هم اكنون تمامي شناورها، تجهيزات پيشرفته دريايي، موشك ها و قايق هاي تندرو نيروي دريايي سپاه توسط كارشناسان و دانشمندان ايراني در داخل ايران ساخته مي شود و هيچ كمبودي از نظر تجهيزات نظامي در دفاع از آب هاي ايران اسلامي نداريم.
وي با اشاره به اقتدار نيروي دريايي سپاه پاسداران در دفاع از مرزهاي كشور و برقراري امنيت در خطوط دريايي ايران اسلامي افزود: نقش نيروي دريايي سپاه در دوران دفاع مقدس در كنار نيروي زميني سپاه، ارتش و بسيج بي بديل بوده و در عمليات هاي مهمي مانند عمليات بدر و والفجر هشت به عنوان نيروهاي پشتيباني خدمات ارزنده اي را ارايه داد.
وي افزود: عبور رزمندگان اسلام از آب هاي هورالهويزه و جزيره مجنون يكي از مهمترين وظايف نيروي دريايي سپاه در زمان جنگ بود كه در موفقيت هاي رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس بسيار موثر بود.
فرمانده نيروي دريايي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي ادامه داد: نيروي دريايي سپاه در خليج فارس و درياي عمان نيز در اين دوران نقش برجسته اي در مقابله با دشمن ايفا كرد و به خوبي از منابع اقتصادي و خطوط كشتيراني ايران حراست كرد.
وي بيان كرد: صدام و استكبار جهاني كه از جنگ زميني با ايران نااميد شده بودند قصد داشتند با ناامن كردن خطوط دريايي كشور فشار مضاعفي را به نيروهاي مسلح وارد كرده و آن ها را تضعيف كنند اما نيروي دريايي سپاه با اقتدار در برابر اين تهديدها ايستادگي كرد و شهداي والامقامي را نيز در اين راه تقديم نظام و انقلاب كرد.
سردار بادين تصريح كرد: نيروي دريايي سپاه در 16 مهرماه سال 1366 نيز به خوبي و با اقتدار مقابل هجوم بالگردهاي آمريكايي در جزيره فارسي در خليج فارس ايستادگي كرد و يكي از بالگردهاي پيشرفته آنها را سرنگون كرد تا به اثبات كند كه هيچ كشوري نمي تواند ايران اسلامي را تهديد كند.
وي ادامه داد: امروز نيروي دريايي سپاه پاسداران با اقتدار كامل و پيشرفته ترين تجهيزات نظامي در درياي عمان و خليج فارس از خطوط كشتيراني و محدوده هاي انحصاري كشور حراست كرده و باتوجه به تجربه اي كه از دوران دفاع مقدس دارد، اجازه هيچگونه نفوذ و ايجاد ناامني را به دشمنان نخواهد داد.
فرمانده نيروي دريايي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي گفت: اكنون نيروي دريايي سپاه با دارا بودن موشك هاي هوا به دريا، دريا به دريا، پهبادهاي پيشرفته ، موشك هاي ساحل به دريا و قايق هاي تندرو پيشرفته و داشتن نيروهاي متخصص و جوان به يكي از قدرت هاي بزرگ منطقه و فرا منطقه اي تبديل شده است.
وي ادامه داد: نيروهاي سپاه پاسداران پس از دوران دفاع مقدس نيز در جبهه ديگري در كنار نيروهاي مقاومت به مقابله با استكبار جهاني و تكفيري هاي جنايتكار پرداخته‌اند.
وي گفت: استكبار جهاني بداند كه شهيد حججي ها در تمامي نيروهاي مسلح همچنان حضور داشته و راه شهدا را ادامه خواهند داد.
7152/6064
خبرنگار: محمد رضا خبازان** انتشار دهنده: محسن بهاروند