۷ مهر ۱۳۹۶، ۱۲:۴۵
کد خبر: 82680794
T T
۰ نفر
امسال 123 هزار تن  سيب از باغ هاي اشنويه برداشت مي شود

مهاباد- ايرنا- مدير جهاد كشاورزي اشنويه به برداشت متوسط 25 تن سيب از باغ هاي اين شهرستان اشاره كرد و گفت: برداشت حدود 123 هزار تن سيب در سال زراعي جاري از باغ هاي اين شهرستان قابل پيش بيني است.

سيد انور حسيني روز جمعه در گفت و گو با ايرنا با تاكيد بر اينكه اشنويه داراي 34 هزار هكتار زمين زراعي و باغي است، افزود: 11 هزار هكتار باغ در اين شهرستان وجود دارد و مهمترين محصولات توليدي آن سيب و گيلاس است.
به گفته وي هفت هزار هكتار باغ سيب در اين شهرستان وجود دارد و سيب برداشت شده از اين شهرستان علاوه بر تامين نياز مصرفي شهروندان، به ساير شهرستان ها و استان هاي ديگر نيز فرستاده مي شود.
وي ابراز اميدواري كرد تا با تنظيم بازار و مهيا شدن شرايط لازم، اين محصول به ساير كشورهاي مجاور مانند تركيه وعراق نيز صادر شود.
سيدانور حسيني افزود: سالانه حدود 75 هزار تن ميوه سيب در 19 سردخانه اين شهرستان براي مصرف سال مصرف كنندگان ذخيره سازي مي شود.
به گزارش ايرنا طي 30 روزي كه به فصل برداشت سيب در اين شهرستان اختصاص داده مي شود، حدود هفت هزار نفر به صورت مستقيم و غيرمستقيم مشغول به كار مي شوند.
شهرستان اشنويه از جمله شهرهاي مرزي آذربايجان غربي است و با داشتن يكهزار و 470 متر ارتفاع از سطح دريا يكي از مناطق حاصلخيز و مستعد جهت پرورش انواع محصولات كشاورزي به شمار مي رود.
اشنويه در مركز آذربايجان غربي، 65 كيلومتري اروميه و در مرز ايران، عراق و تركيه قرار داشته و بيش از 74 هزار نفر جمعيت دارد.
3093 /3072

** خبرنگار: سارا معروفي ** انتشار دهنده: عليرضا فولادي