۶ مهر ۱۳۹۶، ۱۳:۱۲
کد خبر: 82680174
T T
۰ نفر

ماهنامه فرهنگي‌-هنري دمنوش منتشر شد

۶ مهر ۱۳۹۶، ۱۳:۱۲
کد خبر: 82680174
ماهنامه فرهنگي‌-هنري دمنوش منتشر شد

تهران - ايرنا - نخستين شماره ماهنامه فرهنگي‌-‌هنري «دمنوش» با مديرمسئولي امير نريماني بر روي كيوسك روزنامه فروشي ها رفت.

به گزارش روز پنجشنبه خبرنگار فرهنگي ايرنا، در نخستين شماره از ماهنامه فرهنگي‌-‌هنري «دمنوش» ابوالفضل جليلي كارگردان مطرح سينماي ايران يادداشتي با عنوان «غر نزن» درباره آنچه براي او و فعاليت حرفه اي طي اين سال ها افتاده است نوشته است.
جليلي در بخشي از اين يادداشت نوشته است: «گاهي غر مي زدم، مادرم مي گفت: يا شغلتو عوض كن يا غر نزن! روزگار تو همين است. روز به روز هم بدتر مي شود. اگر مي خواهي در اين شغل بماني بايد صبور باشي و با آنچه در اختيار داري بسازي و من را اينگونه تريبت كرد.»
گفت و گو با عادل يزدي از نقاشان و مجسمه سازان كشور از ديگر بخش هاي اين ماهنامه است. يزدي در اين گفت و گو تاكيد كرده كه هنرمند براي اثبات انديشه خود همواره در حال جنگ است.
اين ماهنامه همچنين بخشي در قالب طنز با عنوان دمنوش نشاط دارد كه نخستين شماره آن سحر شريف‌نيك با نگاه طنز و در عين حال انتقادي به سرانه مطالعه در كشور اشاره و با تيتر «به روحت قسم اي سرانه مطالعه» پايين بودن مطالعه در كشورمان را نقد كرد است.
در بخش ديگري از ماهنامه فرهنگي‌-هنري دمنوش فرانك كلانتري نويسنده كتاب «طفلكي قلب عاشقم» به پيشرفت تكنولوژي و تاثيرات مثبت آن بر فيلمسازي اشاره كرده است و نوشته؛ با ورود به عرصه سينماي ديجيتال و فيلم سازي با تلفن هاي هوشمند شما هم مي توانيد فيلم بسازيد. او در اين گزارش به صورت مبسوط ين موضوع را بررسي كرده است.
بررسي اهميت و تاثير هنر بر اقتصاد در موضوعاتي چون موسيقي به قلم سحر طاعتي، هنر نقاشي و خوشنويسي با ترجمه فرزانه اسكندريان از ديگر بخش هاي اين ماهنامه است.
مطالبي با عناوين دم‌نوش، تنش‌زدا، انرژي‌زا از ناصر بزرگمهر، توليد بدون كارخانه از رضا سميع‌زاده، بفرماييد مهمان‌نوازي به سبك ايراني از معصومه ديودار، اقتصاد غيررسمي بازار هنر،‌ 10 فيلم برتر تاريخ رياست‌جمهوري آمريكا، اهل سباي اينستاگرام درباره ميكرو سلبريتي‌ها و … از ديگر مطالب اين شماره ماهنامه دمنوش است.
به گزارش ايرنا، ماهنامه فرهنگي‌-‌هنري «دمنوش» با سردبيري سحرناز امامي دانالو در 48 صفحه و به قيمت پنج هزار تومان پا به كيوسك‌ها گذاشته است.
فراهنگ**9246** خبرنگار: عليرضا مرادي