فرمانده مرزبانی ناجا: مرزهای قصرشیرین با هوشیاری و اقتدار مرزبانان در امنیت كامل است

قصرشیرین- ایرنا- فرمانده مرزبانی كشور گفت: با وجود اتفاق نامبارك در اقلیم كردستان عراق، مرزهای جمهوری اسلامی ایران با هوشیاری و اقتدار مرزبانان و روحیه بالای مرزنشینان در امنیت كامل است.

سردار سرتیپ پاسدار قاسم رضایی روز پنجشنبه در حاشیه سفر به شهرستان قصرشیرین در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تسلیت ایام محرم و شهادت اباعبدالله الحسین (ع) افزود: در هفته دفاع مقدس از مرزهای غربی كشورمان از جمله استان كرمانشاه و منطقه عمومی قصرشیرین بازدید از مرزها انجام شد.
وی اظهار داشت: مرزبانان در مرزهای حوزه ثلاث باباجانی، پرویزخان، آخ داق و خسروی روحیه بسیار بالایی دارند و از آمادگی كامل برای حراست از مرزها و مقابله با هرگونه ناامنی برخوردارند.
وی بیان كرد: روحیه مرزبانان و رزمندگان با توسل به اهل بیت (ع) و اتكال به خداوند عالی است و آماده مقابله با هرگونه ناامنی احتمالی در نوار مرز هستند.
وی گفت: با وجود اقدام های صورت گرفته از سوی ستاد عتبات عالیات و ستاد اربعین، نیروی مرزبانی نیز با مشاركت سایر دستگاه ها آماده ارائه خدمت به زائران در ایام اربعین هستند.
فرمانده مرزبانی كشور ادامه داد: مرزبانی از آمادگی رزمی عملیاتی و اجتماعی برای بحث خدمات رسانی در ایام اربعین برخوردار است و هم افزایی بسیار خوبی با مرزبانان كشور عراق در این زمینه نیز وجود دارد.
سردار سرتیپ پاسدار رضایی با بیان اینكه مرز رسمی خسروی از قدمت بسیار بالایی برای تردد زائران به عتبات عالیات برخوردار است، اضافه كرد كه در مجموع با هماهنگی و اقدام های انجام شده ، این مرز امسال در ایام اربعین به روی زائران بازگشایی می شود.
وی در ادامه با اشاره به ظرفیت مرز رسمی خسروی برای صادرات كالا و مبادلات مرزی، بیان كرد: هم اكنون روزانه شاهد صادرات 500 كامیون كالا از طریق این مرز به عراق هستیم و مرزبانی در كنار سایر دستگاه های مسئول در مرز نیز تسهیلات بسیار خوبی برای فعالیت های اقتصادی ایجاد كرده است.
وی از تلاش تمامی مرزنشینان غیور كرد كه همگام با مرزبانان در برقراری امنیت مشاركت فعالانه دارند، قدردانی كرد.
سردار سرتیپ پاسدار رضایی در ادامه با اشاره به وظیفه مرزبانی ناجا در راستای شعار سال 'اقتصاد مقاومتی ، تولید و اشتغال' گفت: وظیفه ما مقابله با ناهنجاری های قاچاق است و در كل مرزها این امر را در دستور كار داریم و از جمله در مرزهای استان كرمانشاه و كردستان نیز اقدام های موثری دراین زمینه صورت گرفته است.
وی تشكیل قرارگاه مقداد در مرزها را در راستای مقابله با قاچاق كالا عنوان كرد و گفت: با تلاش های انجام شده در این زمینه، كشفیات كالاهای قاچاق امسال در مقایسه با سال گذشته در مرزهای كشورمان به 11 برابر رسیده و موضوع را در زمینه كالاهای هدف با شدت دنبال می كنیم.
وی بیشترین كشفیات كالاهای قاچاق را مربوط به مرزهای آبی بوشهر، هرمزگان و شمال غرب بیان كرد و افزود: وظیفه ذاتی مرزبانی حفظ مرزها است ولی موضوع مقابله با كالای قاچاق نیز در كنار وظایف ذاتی ما در دستور كار است.
شهرستان مرزی قصرشیرین با بیش از 27 هزار تن جمعیت در غرب كرمانشاه با بیش 186 كیلومتر مرز با عراق دارای 2 مرز رسمی پرویزخان و خسروی است.
7079/3012/8066 خبرنگار:نازنین باباخانی ** انتشار دهنده:علی مولوی