فرمانده سپاه بوشهر: سامانه موشكي جمهوري اسلامي توان بازدارندگي ايران را دوچندان كرده است

بوشهر- ايرنا- فرمانده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر گفت: سامانه موشكي جمهوري اسلامي امروز توان بازدارندگي ايران در مقابل دشمن را دوچندان كرده است.

به گزارش ايرنا، سردار علي رزمجو روز يكشنبه در نشست تبيين حماسه بزرگ دلاورمردان منطقه دوم نيروي دريايي سپاه در دستگيري سربازان آمريكايي در خليج فارس افزود: امروز سامانه هاي موشكي جمهوري اسلامي ايران كه در بردهاي مختلف عمل مي كند، قلب اسرائيل و آمريكا را به درد آورده است.
وي اضافه كرد: سلاح نظامي تنها يك ابزار است و تكيه نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي به قدرت لايزال الهي، تعقل وتعبد در راه خداست و همين امر باعث شده تمام مستشاران نظامي آمريكا و انگليس به دنبال مهار ايران در منطقه هستند.
رزمجو اظهار كرد: اين درحالي است كه دنيا برعكس اين خواسته استكبار جهاني عمل كرده است.
وي بيان كرد: انقلاب اسلامي ايران نشات گرفته از تاسوعا و عاشوراي حسيني است و امروز به دژي محكم و شكست ناپذير تبديل شده است.
رزمجو با بيان اينكه انقلاب اسلامي ايران به لنگرگاه امنيت جهاني تبديل شده است گفت: جمهوري اسلامي ايران متصل به جبهه مقاومت و اين جبهه نيز متصل به انقلاب اسلامي است و هر دو آنها براي مقابله با استكبار جهاني برنامه ريزي و همين امر باعث شده انرژي آمريكا در مقياس جهاني بي خاصيت شود.
وي يادآور شد: انقلاب اسلامي ايران به جبهه ابرقدرت در مناطق مختلف جهان بويژه خاورميانه تبديل شده است و آمريكا در راهبرد برخورد با جهان اسلام به اين نتيجه رسيده ايم كه بايد دست ايران را از اين منطقه كوتاه كرد.
رزمجو اظهار كرد: هرچند سردمداران آمريكايي دليل حضور خود در خليج فارس را ايجاد امنيت پايدار معرفي مي كنند ولي تاريخ ثابت كرده با ورود آنان جنگ هاي مختلفي در اين منطقه راه افتاده است.
فرمانده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر در باره دستگيري تفنگداران آمريكايي در آبهاي سرزميني ايران در خليج فارس گفت: اين حادثه در اوج قدرت نمايي آمريكا در مقياس جهاني و پي گيريهاي برجام و تهديدهاي پي در پي آمريكا رخ داد و هيمنه استكبار جهاني در هم شكست.
رزمجو بيان كرد: 2 شناور آمريكايي با تجهيزات نظامي بالا، سيستم ارتباطي قوي و با سرعت بالا وقتي در محاصره شناورهاي تندرو منطقه دوم نيروي دريايي نيروي دريايي سپاه قرار گرفتند، مات ومبهوت شدند.
وي با بيان اينكه هيچ قدرتي در دنيا وجود ندارد كه به اين شكل ابهت آمريكا را در هم بشكند گفت: افراد دستگير شده كه شامل 9 مرد و يك خانم بود با رعايت تمام قوانين و حقوق بشر به جزيره فارسي استان بوشهر منتقل شدند.
رزمجو اظهار كرد: با انتشار خبر اسارت تفنگداران آمريكايي، سردمداران آنان با دادن پيام هاي تهديد آميز نظامي و بلند كردن انواع هواپيما و جنگنده هاي آمريكايي و ائتلاف و حضور و اعزام تعداد قابل توجهي شناورهاي عظيم به سمت حوزه استحفاظي بوشهر خواستار آزادي تفنگداران شدند.
وي گفت: در تمام مدتي كه تفنگداران آمريكايي در اسارت نيروي دريايي سپاه پاسداران بودند، شرايط براي جنگي تمام عيار فراهم بود اما با ورود سامانه موشكي و روشن شدن رادار آن، اعلام كردند ما برنامه حمله نظامي عليه شما نداريم.
رزمجو با بيان اينكه همه اين حلقه ها به هم پيوند زده شد تا آمريكائيان در خليج فارس تحقير شوند افزود: اطلاعات گرانبهايي در اين ماجرا به دست آمد و افتخار آن نيز نصيب جوانان اين آب و خاك شد.
وي تاكيد كرد: دستگيري تفنگداران آمريكايي در آن شرايط حساس بزرگترين خدمت ديپلماسي سياسي را در بحث برجام به كشور كرد.
فرمانده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر گفت: در اين حادثه هيچ بهانه اي به آمريكائيان داده نشد و استكبار جهاني در اين حادثه تاكنون نتواسته حتي يك سطر عليه ايران در مجامع عمومي شاكي شود.
22ديماه سال 94 با تجاوز 2 فروند شناور آمريكايي به آبهاي جمهوري اسلامي نيروهاي منطقه دوم دريايي سپاه اقدام به دستگيري آنها كردند.
6047/6043
خبرنگار: مونا عيدان** انتشار دهنده: خدانظر خواجه