۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ۲۰:۳۵
کد خبر: 82669223
T T
۰ نفر
ربیعی: 2بانك بزرگ و ١٠درصد بازار سهام ایران در اختیار وزارت كار است

تهران- ایرنا- وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی جمهوری اسلامی ایران در دیدار با صاحبان صنایع آلمان از آمادگی هلدینگ ها و شركت های زیرمجموعه این وزارتخانه برای همكاری اقتصادی با شركت های آلمانی خبر داد و گفت: 2بانك بزرگ و ١٠ درصد بازار سهام ایران در اختیار ماست.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، «علی ربیعی» در نشست تخصصی كارآفرینان و صاحبان صنایع آلمان كه شامگاه دوشنبه در هتل هما برگزار شد، افزود: چهار صندوق در وزارت كار فعالیت می كنند با این مزیت كه به شكل خصوصی اداره می شوند اما از حمایت دولت برخوردارند.
ربیعی خطاب به هیات آلمانی گفت: شما بخش خصوصی هستید اما دولت اقدام چندانی برای مذاكره با بخش خصوصی و طرف های خارجی آن نمی كند.
«در ایران، دولت به دلیل مزیت ناشی از سرمایه گذاری در این صندوق ها می تواند با بخش خصوصی كشورهای خارجی مذاكره كند».
به گفته وی، صندوق های تامین اجتماعی در بخش های انرژی، ساختمان، بانكداری، ارتباطات و فناوری اطلاعات، حمل و نقل دریایی و بازرگانی فعالیت می كنند.
وی میزان سرمایه صندوق ها را ٣٣ میلیارد دلار ذكر كرد و گفت: برای ارتباط شما با شركت های ایرانی آمادگی داریم.
ربیعی یادآوری كرد ایران با ٨٠ میلیون نفر جمعیت، مركزی امن برای سرمایه گذاری است كه ٣٠٠ میلیون جمعیت را در اطراف خود دارد و می تواند روابط تجاری با این كشورها را سامان دهد.
به گزارش ایرنا، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی نیز در این دیدار گفت: پنج میلیون و 200 هزار نفر مستمری بگیر این سازمانند كه سالیانه بیش از ١٢ میلیارد دلار به آنان پرداخت می شود.
«محمدتقی نوربخش» افزود: اكنون ٤٢میلیون نفر زیر پوشش این سازمان قرار دارند.
نوربخش یادآوری كرد سازمان تامین اجتماعی از سال ١٩٣٠ میلادی كار خود را شروع كرد و در بخش های بیمه ای، درمان و سرمایه گذاری فعالیت می كند.
وی گفت: این سازمان ٨٠ بیمارستان و ٤٠٠ مركز درمانی دارد. همچنین ٤٢ هزار مركز درمانی طرف قرارداد با این سازمان هستند.
این مسوول توضیح داد: هزینه سالیانه درمان این سازمان تا پنج میلیارد دلار است.
وی گفت: این سازمان ٩ هلدینگ دارد كه در زمینه های مختلف فعالیت می كنند كه در بخش شستاست. همچنین هلدینگ هایی در زمینه گردشگری، رجا و بیمارستانی وجود دارد.
این نشست با حضور وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی، رییس صندوق بازنشستگی و كارآفرینان آلمانی برگزار شد.

برای آگاهی از آخرین اخبار اقتصادی ایران و جهان با كانال اقتصادی ایرنا در تلگرام همراه شوید:
‏IRNAeco@
اقتصام*9123*1961* گزارش: زهره دریغ گفتار* انتشار: مریم مسعود
۰ نفر