۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ۱۹:۰۲
کد خبر: 82669124
T T
۰ نفر
معاون وزیر آموزش‌ و پرورش: منعی برای تحصیل كودكان فاقد هویت در ایران وجود ندارد

یاسوج - ایرنا- معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش‌ و پرورش گفت: شرایط لازم برای آموزش كودكان بازمانده از تحصیل و فاقد مدرك هویتی از هر قوم، كشور، نژاد و زبانی در این سرزمین و در دولت دوازدهم فراهم است و منعی در این زمینه وجود ندارد.

رضوان حكیم زاده روز دوشنبه در حاشیه برگزاری جشنواره بهون یار مهربان در گفت‌ و گو با خبرنگار ایرنا در «كاكان» بویراحمد اظهار داشت: اقدام‌های لازم و دستورالعمل اجرایی این طرح به همه استان‌ها ابلاغ شده و با توجه به تفاهم‌نامه و هماهنگی با وزارت كشور، استانداران و فرمانداران نیز باید شرایط را برای تحصیل این كودكان فراهم كنند.
وی تصریح كرد: تمام كودكانی كه فاقد مدرك هویتی هستند و از تحصیل بازمانده‌اند، می‌توانند كارت تحصیل خود را از فرمانداری‌ها دریافت كنند.
حكیم زاده ابراز داشت: هم اینك و با توجه به گزارش‌های رسیده اجرای این طرح به ویژه در مناطق و استان‌های مرزی با استقبال خوبی روبرو شده است.
وی به برنامه‌های معاونت ابتدایی وزارت آموزش ‌و پرورش در سال تحصیلی جاری نیز اشاره كرد و گفت: توسعه عدالت آموزشی، افزایش پوشش تحصیلی در آموزش ابتدایی و توسعه آموزش و پرورش عشایر از برنامه‌های مهم این حوزه در سال تحصیلی جدید است.
حكیم زاده نرخ پوشش تحصیلی در مقطع ابتدایی در كشور را هم‌اینك بالای 99 درصد ذكر كرد.

** تحصیل 181 هزار دانش‌آموز عشایری در كشور
معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش شمار دانش آموزان عشایری در كشور را 181 هزار نفر در مقاطع مختلف تحصیلی ذكر كرد و گفت: حدود سه هزار و 600 نفر از این تعداد مربوط به استان كهگیلویه و بویراحمد است.
حكیم زاده ابراز داشت: این تعداد دانش آموز عشایری آماده ورود به 6 هزار و 100 آموزشگاه عشایری در كشور هستند.
وی تصریح كرد: هفت میلیون و 722 هزار و 768 دانش آموز ابتدایی تاكنون در آموزشگاه‌های دوره ابتدایی نام‌ نویسی كرده‌اند كه نسبت به سال تحصیلی گذشته 4.5 درصد افزایش یافته است.
حكیم زاده افزود: یك میلیون و 370 هزار و 479 نفر در پایه اول ابتدایی هستند.
معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش‌ و پرورش به‌ منظور شركت در جشنواره بهون یار مهربان، بررسی وضعیت آموزش ابتدایی و بازدید از چند منطقه عشایری به كهگیلویه و بویراحمد سفر كرده است.
جشنواره بهون یار مهربان به منظور بررسی مشكلات آموزش و پرورش عشایری كهگیلویه و بویراحمد و آماده سازی معلمان عشایری استان برگزار شد.
خبرنگار: حمید جهان ** انتشاردهنده: مجید ملازاده
3016/6110/1772
۰ نفر