۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ۱۶:۰۵
کد خبر: 82668917
T T
۰ نفر

ويژه برنامه هاي محرم شبكه قرآن سيما اعلام شد

۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ۱۶:۰۵
کد خبر: 82668917
ويژه برنامه هاي محرم شبكه قرآن سيما اعلام شد

تهران - ايرنا - شبكه قرآن و معارف سيما در آستانه ايام سوگواري حسيني برنامه هاي ويژه اي از جمله سبك زندگي عاشورايي، نوگلان حسيني، مشاعره عاشورايي و مرثيه سرايي مداحان اهل بيت را درنظر گرفته است.

به گزارش روز دوشنبه خبرنگار معارف ايرنا شبكه قرآن و معارف سيما براي ماه محرم و عزاي حسيني برنامه «روزي بهتر» را با موضوع سبك زندگي عاشورايي در نظرگرفته كه هر روز از ساعت 9 صبح پخش مي شود و برنامه زنده «طليعه» نيز به مدت 90 دقيقه هر روز به موضوع قيام سيدالشهدا عليه السلام و عزاداري اختصاص دارد.
برنامه «نيم رخ» از ساعت 16 براي نوجوانان پخش مي شود و كودكان نيز مي توانند پاي برنامه «نوگلان حسيني» بنشينند.
برنامه مشاعره عاشورايي با عنوان «ملكوت سخن» از ساعت 16و 30 دقيقه به روي آنتن مي رود و مستند ميراث مرثيه با موضوع بزرگداشت پيرغلامان و ذاكران اهل بيت عليهم السلام براي ساعت 19 در روزهاي فرد تدارك ديده شده و روزهاي زوج نيز علاقه مندان مي توانند با برنامه «رصد» در جريان اخبار و اطلاعات مربوط به مراسم عزاداري حسيني در سطح شهر تهران و ساير شهرستان ها قرار بگيرند.
علاوه بر برنامه هاي پرسمان و ياد خدا هر روز از ساعت 20 و 30 دقيقه ارتباط زنده اين شبكه با كربلاي معلي برقرار مي شود و ساعت 22 هر شب نيز برنامه «بعد از آن روز» با موضوع گفت و گو با افرادي كه در مجلس عزاي امام حسين عليه السلام دچار تحول روحي شده اند، پيش بيني شده و در ادامه برنامه زنده اشراق به مدت 90 دقيقه از اين شبكه پخش مي شود.
پخش سخنراني حجج اسلام كاظم صديقي در ساعت 5 و 30 دقيقه، محمدعلي جاودان ساعت 7 و 30 دقيقه، سيدعبدالله فاطمي نيا از ساعت 13، ناصر رفيعي در ساعت 17 و 30 دقيقه و حسين انصاريان در ساعت 21 و 30 دقيقه براي علاقه مندان و تشنگان معارف حسيني در ايام سوگ عزاي سيدالشهدا عليه السلام تدارك ديده شده است.
همچنين مرثيه سرايي ستايشگران و مداحان اهل بيت از جمله منصور ارضي، محمود كريمي، مهدي سماواتي ، محمدرضا طاهري و مرحوم حجت الاسلام محمد كوثري پيش بيني شده است.
پخش برنامه هاي ويژه محرم و صفر شبكه قرآن و معارف سيما از پنجشنبه شب مصادف با شب اول ماه محرم الحرام آغاز مي شود.
فراهنگ**1003** 1823 خبرنگار: محمدرضا جعفرملك ** انتشار: طاهره نبي اللهي