۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ۱۳:۴۴
کد خبر: 82668690
T T
۰ نفر

مسابقات دوچرخه سواري جايزه بزرگ گلمكان برگزار شد

۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ۱۳:۴۴
کد خبر: 82668690
مسابقات دوچرخه سواري جايزه بزرگ گلمكان برگزار شد

مشهد- ايرنا- دبير هيات دوچرخه سواري خراسان رضوي از برگزاري چهارمين دوره مسابقات دوچرخه سواري كوهستان جايزه بزرگ گلمكان در محل روستاي نوزاد شهرستان چناران خبر داد.

مجيد روحپرور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: 60 نفر از بهترين دوچرخه سواران ايران از جمله اعضاي تيم ملي در رشته كراس كانتري در اين مسابقه حضور دارند. عصر امروز در پايان رقابتها به نفرات نخست تا پانزدهم 100 ميليون ريال جايزه نقدي پرداخت مي شود.
وي گفت:در دوره هاي قبلي، اين مسابقه از شهر گلمكان شروع مي شد و ركابزنان مسير مستقيم 15كيلومتري را طي مي كردند تا به روستاي چشمه سبز برسند. اين مسير سربالا و پر از دست انداز بود ولي مسير اين نوع از دوچرخه سواريكوهستان بايد از نظر فني پيچ و دور داشته باشد و مستقيم نباشد.
دبير هيات دوچرخه سواري خراسان رضوي افزود: هم اكنون مسير اين مسابقه فني شده و مشابه مسابقات سطح كشوري و آسيايي برگزار مي شود.
وي ادامه داد: داوران هيات دوچرخه سواري خراسان رضوي در حضور ناظر فدراسيون اين مسابقه را داوري مي كنند.
روحپرور گفت: ركابزنان خراسان رضوي در رشته هاي كورس، سرعت و استقامت مقامات خوبي را كسب مي كنند و حتي حرف نخست را در كشور مي زنند اما در رشته كوهستان اينگونه نيست لذا با اين سري برنامه ها سعي شده كه سطح ورزشكاران خراساني ارتقا يابد.
در مسابقه دوچرخه سواري كوهستان رشته كراس كانتري ركابزنان با دوچرخه مسيري كوهستاني را دور مي زنند كه داراي سربالايي هاي زياد و گاه خيلي پرشيب است.
در اين رشته دوچرخه سوار بايد از آمادگي جسماني و نيروي عضلاني و در شرايط سنگين ورزشي از استقامت بالايي برخوردار باشد بطوري كه بتواند سربالاييهاي طولاني و خسته كننده و برنامه هاي سنگين و پرفشار ويژه كراس كانتري را تحمل كند.
گلمكان از توابع بخش گلبهار شهرستان چناران در 60 كيلومتري شمال مشهد واقع است.
خبرنگار: كاميار اسماعيل پور **انتشار: حسين كريم زاده
1922/1858