۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ۱۱:۱۳
کد خبر: 82668440
T T
۰ نفر
پرداخت 13.5 میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی به مددجویان كمیته امداد استان تهران

تهران - ایرنا - سرپرست معاونت اشتغال و خودكفایی كمیته امداد امام خمینی(ره) استان تهران گفت: 13 میلیارد و 511 میلیون تومان تسهیلات در 5 ماه نخست امسال برای اجرای طرح های اشتغال زا به مددجویان این نهاد پرداخت شده است.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، حسین فتح آبادی افزود: این میزان تسهیلات برای اجرای 934 طرح اشتغالزا در زمینه های كارانگیزی، توان افزایی، خودكفایی، كارآفرینی و وام تكمیلی پرداخت شده است.
وی تصریح كرد: این طرح های اشتغالزا در بخش های كشاورزی، دامپروری، صنایع دستی، فعالیت های صنعتی و معدنی و خدمات اجرا شده است.
وی اظهار كرد: این میزان تسهیلات از محل منابع قرض الحسنه بانكی و امدادی برا یتامین نیازهای خانوارهای مددجو به منظور اشتغالزایی و خودكفایی اقتصادی پرداخت شده است.
وی گفت: اجرای برنامه های ویژه ای در سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال برای اشتغال زایی مددجویان كمیته امداد درنظر گرفته شده كه تامین امكانات لازم برای توانمندسازی، خوداتكایی، استقلال اقتصادی افراد و خانواده های نیازمند از طریق استعداد سنجی، مهارت آموزی، ایجاد اشتغال، آموزش های فنی و حرفه ای و پرداخت تسهیلات از مهم ترین این اقدامات است.
فتح آبادی با بیان اینكه توانمندسازی و شكوفایی استعدادها و تامین خوداتكایی نیازمندان و محرومان از مهم ترین اهداف كمیته امداد است، گفت: مددجویان تحت حمایت با دریافت تسهیلات اشتغال زایی و همچنین فراگیری آموزش‎های لازم در این زمینه به استقلال اقتصادی و خودكفایی رسیده و به تدریج از چرخه حمایتی این نهاد خارج می‎شوند.
سرپرست معاونت اشتغال و خودكفایی كمیته امداد امام (ره) استان تهران افزود: درهمین ارتباط سال گذشته 39 میلیارد و 121 میلیون تومان تسهیلات اشتغال زایی در زمینه های كارانگیزی، توان افزایی، خودكفایی، كارآفرینی و وام تكمیلی به 2 هزار و 718 خانوار تحت حمایت و نیازمندان استان پرداخت شد.
تهرام 7247**1625
خبرنگار: امین كمالی فر - انتشار دهنده: محسن فتاحی