۲۶ شهریور ۱۳۹۶، ۱۹:۳۹
کد خبر: 82667990
T T
۰ نفر
معاون فرماندار قشم: نگاه منابع انساني به اشتغال بايد اصلاح شود

قشم - ايرنا - معاون سياسي اجتماعي فرماندار قشم با اشاره به برخي ذهنيت هاي نابه جا در زمينه شغل و انتظارهاي بالاي جوانان، بر اصلاح و واقعي شدن نگاه افراد به موضوع اشتغال تاكيد كرد.

به گزارش ايرنا، مصطفي غلامپور روز يكشنبه در جلسه كميسيون كارگري شهرستان قشم گفت: بسياري از جوانان شغل را تنها برابر با استخدام دولتي مي دانند كه ذهنيت پشت ميز نشيني بايد تغيير كند و آموزش و پرورش از دوران كودكي اين راهبرد غلط در حوزه اشتغال را تغيير دهد.
وي با اشاره به نياز جامعه به حرفه هاي گوناگون افزود: يك ميليون و 200 هزار نفر سالانه از دانشگاه ها فارغ مي شوند و اگر دولت به تنهايي بخواهد امسال 9 هزار و 700 فرصت شغلي كند، تنها بخشي از نيروهاي جوياي كار داراي تحصيلات دانشگاهي تحت پوشش قرار مي گيرد.
معاون سياسي اجتماعي فرماندار قشم بيان كرد: دولت با توجه به محدوديت ها و ذهنيت پشت ميز نشيني به تنهايي نمي تواند در اين زمينه موفق شود مگر بخش خصوصي پاي كار بيايد كه مقام معظم رهبري با نامگذاري امسال با نام 'اقتصاد مقاومتي، توليد و اشتغال' حجت بر همگان تمام است.
او اضافه كرد: هر يك از مسوولان و مردم بايد به نوبه خود و در حد توان گامي در اين زمينه برداشته و به اين چرخه كمك كنند كه از نظر اخلاقي نيز گام برداشتن براي كمك به هم نوع مورد تاكيد است.
غلامپور در ادامه با اشاره به شرايط بازار بر رعايت حقوق كارگران و كارفرمايان جهت جلوگيري از هرگونه اجحافي تاكيد كرد و گفت: قشم ظرفيتي بزرگ در بخش تعاون دارد و تعاوني هاي فعال بسياري در شهرستان هستند كه به موضوع اشتغال نيز كمك كردند اما بايد كاستي ها جهت بهره برداري هرچه بيشتر از اين ظرفيت برطرف شود.
وي افزود: همچنين سازمان منطقه آزاد قشم به منظور اشتغالزايي قرار شد، شركت هاي خارجي را به تامين 30 درصد نيروها از داخل ملزم كند.
معاون سياسي اجتماعي فرماندار قشم بيان كرد: بايد از شركت هاي خصوصي حمايت شود و دستگاه ها و مجموعه هاي دولتي از استفاده و به كارگيري اتباع بيگانه منع شدند اما در كنار حمايت بايد در بخش نظارت بدون تعارف عمل شود.
او با اشاره به سهم بيش از 80 هزار تني قشم در زمينه آبزي پروري طي برنامه ششم توسعه اضافه كرد: تحقق برنامه با توجه به توليد سالانه هشت هزار تن كنوني نيازمند پشتيباني دولت از جمله با ارايه تسهيلات بانكي و پيگيري آنهاست.
غلامپور خواستار ارايه گزارشي در زمينه ميزان تسهيلات ارايه شده براي ايجاد اشتغال در شهرستان شد و گفت: بانك كارآفريني 50 هزار ميليارد ريال در قالب تسهيلات براي اشتغالزايي به ويژه در نقاط روستايي اختصاص داده كه فرصت مناسبي است و بايد سهم قشم از اين محل پيگيري شود.
وي در ادامه با انتقاد از مجموعه هاي اقتصادي بيان كرد: انتظار مي رود بخش هاي خصوصي، شركت ها و مجموعه هاي اقتصادي فعال در منطقه با توجه به بهره مندي از بركت نظام جمهوري اسلامي در برگزاري آيين هاي فرهنگي و مذهبي به عنوان مسووليت اجتماعي مشاركت و همراهي كنند.
معاون سياسي اجتماعي فرماندار قشم با اشاره اجتماع دستفروشان در مركز شهر قشم و درگهان عنوان كرد: دستفروشي در همه كشورها وجود دارد، مقابله با آن مد نظر نيست و بايد ساماندهي اما فروشندگان سيار با خودرو بايد بدون مماشات جمع آوري شوند.
وي افزود: قشم گردشگرپذير است و بايد ساماندهي كارگران فصلي جهت تغيير چهره شهر بدون كوتاهي در دستور كار قرار گيرد، محلي ويژه استقرار كارگران تعيين و شركتي براي فعاليت نظام مند و شناسنامه دار در اين زمينه راه اندازي شود.
انتشاردهنده: محمد ملا حمزه زاده
8123