۲۶ شهریور ۱۳۹۶، ۱۶:۵۶
کد خبر: 82667850
T T
۰ نفر
وحدت در ایران زبانزد است/ ثواب انجام مناسك حج را تقدیم رهبر انقلاب می كنم

تهران - ایرنا - عبدالوهاب پردل برآبادی از جانبازان سرافراز اهل سنت كشورمان گفت: ثواب حجی كه امسال در كمال آرامش و عزت بجا آوردم را به رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله العظمی خامنه ای(مدظله) تقدیم می كنم و امیدوارم این ثواب در نامه اعمال ایشان ثبت شود.

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی حج ، وی روز یكشنبه در گفت و گو با خبرنگار اعزامی پایگاه اطلاع رسانی حج به مدینه منوره، با بیان این مطلب افزود: آرزو می كنم روزی برسد كه شاهد حضور مقام معظم رهبری در مناسك حج تمتع باشم.
او با اشاره به اینكه كارگزاران و خادمان ضیوف الرحمن در مناسك حج واقعا به زائران روحیه دادند و در كنار آنها ایستادند،‌ ادامه داد: حسی بالاتر از این وجود ندارد كه به لطف خدا و حمایت مسئولان، مناسك حج خود را به بهترین شكل ممكن انجام دادم و از این بابت واقعا احساس خوشحالی می كنم.
جانباز سرافراز اهل تسنن كشورمان كه هر دو پای خود را از دست داده و با 70 درصد جانبازی در مناسك حج امسال حضور یافته، تاكید كرد: از زحمات مقام معظم رهبری و نماینده ایشان در امور حج و زیارت برای حمایت از برپایی این مناسك بزرگ قدردانی می كنم و دستشان را می بوسم.
پردل برابادی گفت: نكته مهم حج امسال همان طور كه نماینده ولی فقیه هم به مردم قول داده بودند، برقراری آرامش و عزت برای حجاج ایرانی بود و شیعه و سنی در كنار هم به راحتی موفق به انجام تمام اعمال و مناسك حج خود شدند.
وی به وحدت مسلمانان در موسم حج اشاره كرد و گفت: تجربه حضور در این مناسك و مشاهده وحدت مسلمانان از هر قوم و مذهب واقعا وصف ناشدنی است و من به عنوان یك ایرانی كه این فریضه بزرگ را درك كرد،‌ به خود می بالم.
او وحدت میان شیعیان و اهل تسنن در ایران را زبانزد توصیف كرد و افزود: روستای براباد خواف از نمونه های بارز وحدت در ایران به شمار می رود و شیعه و سنی دیوار به دیوار در كنار هم زندگی می كنند
این جانباز سرافراز اهل تسنن كشورمان در پایان آرزویی دیگر بر زبان آورد و گفت:‌ تا كنون توفیق دیدار مقام معظم رهبری نصیبم نشده اما امیدوارم كه روزی برسد كه من هم بتوانم ایشان را از نزدیك ملاقات كنم.
انتقال زائران ایرانی از مكه مكرمه به مدینه منوره كه از 14 شهریور آغاز شده است، تا روز 29 شهریورماه ادامه خواهد داشت.
امسال 86 هزار و 300 نفر از جمهوری اسلامی ایران برای انجام مناسك حج تمتع عازم سرزمین وحی شدند كه از این تعداد حدود 15 هزار نفر از هموطنان اهل تسنن بودند.
اجتمام*1933*1569
دریافت: بهروز سلطانیان ** انتشار: علی حبیبی
آگاهی از آخرین اخبار اجتماعی و حوادث ایران و جهان در كانال تلگرام گروه اجتماعی ایرنا:
@irnaej
https://t.me/irnaej
۰ نفر