۲۶ شهریور ۱۳۹۶، ۱۴:۴۴
کد خبر: 82667661
T T
۰ نفر
رونق منطقه ويژه اقتصادي گرمسار نيازمند سرمايه گذاري بخش خصوصي است

سمنان- ايرنا- نماينده مردم شهرستان هاي گرمسار و آرادان درمجلس شوراي اسلامي گفت: منطقه ويژه اقتصادي گرمسار براي رونق و راه اندازي واحدهاي توليدي و صنعتي نيازمند سرمايه گذاري بخش خصوصي است.

غلامرضا كاتب روز يكشنبه در گفت وگو با ايرنا افزود: زيرساخت آب و برق لازم براي سرمايه گذاري بخش خصوصي و فعالان اقتصادي در منطقه ويژه اقتصادي گرمسار در يكسال گذشته فراهم شده است، گرمسار از ظرفيت هاي قابل توجهي براي افزايش اشتغال و رونق كسب وكار برخوردار است و بايد با برگزاري همايش هاي سرمايه گذاري، فعالان اقتصادي را براي راه اندازي واحدهاي صنعتي و توليدي در منطقه ويژه اقتصادي اين شهرستان ترغيب كرد.
وي تصريح كرد: بيش از هزار واحد صنعتي و توليدي در گرمسار و ايوانكي فعال است كه مي توان با توجه به زيرساخت هاي سرمايه گذاري براي افزايش اشتغال و رونق كسب وكار در اين شهرستان كام برداشت.
كاتب اضافه كرد: ارايه تسهيلات رونق توليد از گام هاي موثر دولت براي بازگرداندن واحدهاي صنعتي و توليدي نيمه فعال به چرخه توليد بود و بايد اين اقدام مثبت براي سالهاي اينده براي افزايش اشتغال و رونق كسب وكار در استان سمنان ادامه يابد.
نماينده مردم گرمسارو آرادان در مجلس شوراي اسلامي تصريح كرد: كمبود آب يكي از مشكلات اساسي در اجرايي نشدن طرح هاي توسعه اي اقتصادي در استان سمنان است و بايد با انتقال آب از حوزه هاي مختلف براي رفع اين معضل اقدام كرد.
گرمسارغربي ترين شهرستان استان سمنان و داراي وسعت پنج هزار و 182 كيلومتر مربع و جمعيتي حدود 70 هزار نفر است، اين شهرستان از شمال به دماوند، از غرب به ورامين، از شرق به شهرستان آرادان و از جنوب به كوير مركزي محدودمي شود.
شهرستان گرمسار به دليل نزديكي با تهران و برخورداري از صنايع و واحدهاي آموزش عالي، ميزبان جمعيت قابل توجهي از استان تهران است.
به گزارش ايرنا، در سه ماه اول سال 96، نرخ بيكاري در استان سمنان 8.8 درصد و 2 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته بيشتر بود و با تحقق كامل ارايه تسهيلات 9 هزار ميليارد ريالي رونق توليد و اجراي طرح‌هاي اقتصادي در قالب تفاهم‌نامه هاي سرمايه‌گذاري بخش خصوصي به تعداد 87 طرح با سرمايه گذاري 71 هزار و 510 ميليارد ريال در همايش‌هاي سرمايه‌گذاري اين استان، انتظار مي رود اشتغال افزايش و نرخ بيكاري در سمنان كاهش قابل توجهي يابد.
7339/6103 خبرنگار: محمدرضا يوسف نژاد ** انتشار دهنده: مصطفي دهقان
براي آگاهي از تازه‌ترين اخبار و رويدادها در استان سمنان به نشاني IRNASEMNAN@ كانال اخبار ايرنا سمنان مراجعه كنيد.