۲۶ شهریور ۱۳۹۶، ۱۱:۳۲
کد خبر: 82667327
T T
۰ نفر
اقدام صندوق كار آفريني اميد كرمان گامي در جهت رونق بخشي به فضاي كسب و كار

كرمان - ايرنا - بيشتر كارشناسان اقتصادي بر اين باورند كه توسعه اقتصادي و افزايش اميد در مردم يك منطقه در وهله نخست متاثر از ميزان توانمندي بخش كسب و كار آن منطقه است و امروز صندوق كارآفريني اميد براي افزايش نشاط و اميد در استان كرمان، تقويت بخش كسب و كار را به عنوان يك اولويت در پيش گرفته است.

به گزارش ايرنا، توجه به راه اندازي و تقويت مشاغل خرد و خانگي و همچنين در اولويت گذاشتن ايجاد كسب و كار پايدار در روستاها حكايت از يك برنامه ريزي زيربنايي براي توسعه اقتصادي كشور و تحقق اهداف اقتصاد مقاومتي دارد .
پرداخت بيش از چهار هزار و 900 ميليارد ريال تسهيلات ارزان قيمت براي اجرا و عملياتي كردن 24 هزار طرح كارآفريني و اشتغال زايي در 6 ماهه امسال توسط صندوق كارآفريني اميد، اميدواري به بهبود وضعيت معيشتي مردم و توسعه اقتصادي كشور را ايجاد كرده است .
اصغر نورالله زاده مديرعامل صندوق كارآفريني اميد در سفر چند روز قبل خود به استان كرمان در جمع كارآفرينان جنوب اين استان خاطرنشان كرد: مجموعه كارآفريني اميد با شعار 'هر روستا يك محصول' و 'هر خانه يك كارخانه' مسير بهبود وضعيت اقتصادي روستاها را پيش گرفته است .
وي پيش بيني كرد تا پايان سال جاري بيش از 70 هزار طرح اشتغال زايي با استفاده از تسهيلات ارزان قيمت صندوق كارآفريني اميد در مناطق مختلف كشور اجرايي شود.
نورالله زاده در اين سفر 2 روزه با حضور در آيين افتتاح نمايشگاه دستاوردها و توانمندي هاي صندوق كارآفريني اميد در جنوب استان كرمان به ظرفيت هاي مغفول اين استان اشاره و اظهار كرد: همانطور كه مي بينيم فعاليت هاي اين صندوق بر فرصت ها و مزيت هاي منطقه استوار است و اين نمايشگاه نشان دهنده وجوه تمايز اقدامات صندوق كارآفريني اميد است .
وي ادامه داد: خوشبختانه عملكرد همكاران ما در استان كرمان مثبت و تاثير گذار بوده اما اين استان مزيت ها و ظرفيت هاي بسيار بالايي دارد كه استفاده مطلوب از اين ظرفيت ها، همت همه دستگاه هاي اجرايي را مي طلبد.
* انعقاد تفاهم نامه راه اندازي 200نيروگاه برق خورشيدي
يكي ديگر از توفيقات سفر مديرعامل صندوق كار آفريني اميد به جنوب استان كرمان، تفاهم نامه راه اندازي 200 نيروگاه برق خورشيدي بود كه ميان صندوق كارآفريني اميد، شركت توزيع نيروي برق شمال استان كرمان و كميته امداد امام خميني (ره) منعقد گرديد.
اين تفاهم نامه كه با موضوع راه اندازي 200 نيروگاه توليد برق خورشيدي پنج مگاواتي به امضاي سه طرف رسيد، 200 نفر از مددجويان كميته امداد امام خميني (ره) با دريافت تسهيلات چهار درصد از صندوق كارآفريني اميد و با همكاري شركت توزيع نيروي برق شمال استان كرمان اقدام به راه اندازي نيروگاه هاي خورشيدي نموده و به خودكفايي خواهند رسيد.
طبق اين تفاهم نامه، شركت توزيع نيروي برق شمال استان كرمان به مدت 20 سال خريد برق توليد شده توسط اين واحد ها را تضمين كرده است.
رونمايي از 100 دستگاه وانت زامياد واگذاري شده به مددجويان كميته امداد امام خميني (ره) نيز از ديگر برنامه هاي مديران مجموعه كارآفريني اميد در جنوب كرمان بود كه نورالله زاده در حاشيه برگزاري اين آيين با اشاره به تلاش هاي صورت گرفته در راستاي استفاده از مزيت ها و فرصت هاي موجود در منطقه گفت: تاكنون نتوانسته ايم به اندازه كافي از ظرفيت‌هاي منطقه براي توسعه آن استفاده كنيم.
به گفته مديرعامل صندوق كارآفريني اميد تا زماني كه نتوانيم توسعه كسب و كار را محقق كنيم، توسعه‌ ديگري در منطقه امكان پذير نمي‌شود.
مديرعامل صندوق كارآفريني اميد كشور با اشاره به حلقه مفقوده جنوب استان كرمان گفت: براي جنوب استان كرمان شبكه لجستيك(حمل و نقل ) را مجددا راه‌اندازي مي‌كنيم و اميدواريم راه‌اندازي شبكه حمل و نقلي در جنوب استان كرمان باعث توسعه منطقه شود .
وي اين قول را هم داد كه صادرات محصولات كشاورزي جنوب استان كرمان به خارج از كشور را با تاكيد بر بسته‌بندي سامان‌دهي خواهيم كرد.
نورالله زاده با بيان اينكه حمايت از توسعه كسب و كارهاي روستايي از محل صندوق توسعه ملي پرداخت مي‌شود، اظهار كرد: اين مهم در نيمه دوم سال جاري براي مناطق روستايي استان كرمان محقق شده و با اين حمايت، جنوب استان كرمان از مزيت‌هاي بيشتري در اين زمينه برخوردار خواهد شد.
ماموريت صندوق كارآفريني اميد تجهيز سپرده هاي خرد مردم و تلفيق آن با اعتبارات دولت، شناسايي جوانان واجد شرايط، توانمندسازي آنان و كمك در ايجاد كسب وكارهاي خرد كم سرمايه و كاربر با محوريت فعاليت هاي كارآفرينانه، نيازهاي منطقه اي، توسعه كسب و كارهاي IT محور؛ بر اساس شيوه هاي جهاني شبكه سازي كسب و كارهاي بازارمحور نظير خوشه ها و زنجيره هاي ارزش در كشور براي اطمينان از پايداري كسب و كارها و هدفمندي تسهيلات پرداختي است.
گزارش : كميل بهشتيان**انتشار: بهنام احمدي*
7429/ 5054

سرخط اخبار استان‌ها