۲۶ شهریور ۱۳۹۶، ۷:۵۵
کد خبر: 82667029
T T
۰ نفر
حزب حاكم میانمار و ارتش برای نسل كشی روهینگیایی ها متحد شده اند

كوالالامپور- ایرنا- یك مقام ارشد حزب حاكم میانمار گفت: اگر یك عامل باعث اتحاد حزب 'آنگ سان سوچی'، ارتش میانمار و اكثریت جمعیت بودایی این كشور شده، این عامل تنفر آشكار از مسلمانان روهینگیا است كه آنها را به عنوان تهدید امنیت ملی قلمداد می كنند.

به گزارش ایرنا، تارنمای 'فری مالزیا تودی' روز یكشنبه به نقل از 'نیان وین' یكی از مقامات ارشد حزب 'جبهه ملی برای دموكراسی' (حزب حاكم)، نوشت: ما ارتش را دوست نداریم، اما در این مساله با هم متحد هستیم. حاكمیت ما نباید نقض شود و به همین دلیل با هم متحد هستیم.
'نیان وین' 75 ساله كه ریاست تیم رسانه ای حزب جبهه ملی برای دموكراسی به رهبری 'آنگ سان سوچی' را بر عهده دارد، گفت: به طور قطع، این مردم (مسلمانان روهینگیا) مهاجران غیرقانونی هستند، اما جامعه بین الملل هرگز آن را ذكر نمی كند.
اگرچه سازمان ملل آنچه علیه روهینگیا در حال رخ دادن است را 'نسل كشی نژادی' می داند، اما غربی ها ادعا می كنند رها كردن 'آنگ سان سوچی' و یا تحمیل تحریم ها علیه این كشور می تواند گذار میانمار به دموكراسی را به خطر بیاندازد.
به رغم اینكه نژاد روهینگیا برای نسل ها در میانمار زندگی كرده اند، اما اكنون هدف نقض گسترده حقوق بشر قرار دارند و دسترسی به حقوق اولیه خود از قبیل مراقبت سلامت، آموزش و آزادی جابجایی را از دست داده اند.
حملات شبه نظامیان روهینگیا در سوم شهریور به مراكز پلیس و نظامی میانمار در استان راخین باعث آغاز دور جدیدی از خشونت ها و سركوب مسلمانان روهینگیا شد كه بر اساس آن تاكنون بیش از 400 نفر كشته و حدود 400 هزار نفر دیگر آواره شده و به بنگلادش فرار كرده اند.
در این سركوب ها همچنین بیش از 6 هزار و 800 خانه تخریب شد و آنگونه كه آوارگان روهینگیا و گروه های حقوق بشری عنوان كرده اند ارتش این سركوب را با هدف بیرون راندن آنها از استان راخین آغاز كرده است.
آساق**241**1611**انتشاردهنده: رضاپیمان یغمایی