۲۴ شهریور ۱۳۹۶، ۲۰:۲۱
کد خبر: 82665700
T T
۰ نفر

جشنواره تهیه روغن كرمانشاهی برگزار شد

۲۴ شهریور ۱۳۹۶، ۲۰:۲۱
کد خبر: 82665700
جشنواره تهیه روغن كرمانشاهی برگزار شد

كرمانشاه- ایرنا- نخستین جشنواره تهیه روغن كرمانشاهی روز جمعه در روستای كرتویچ بخش دینور از توابع شهرستان صحنه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در این جشنواره كه با حمایت بخش خصوصی و با حضور مردم علاقه مند برگزار شد، علاوه بر تهیه نمادین روغن كرمانشاهی از شیر گاو و گوسفند، گروه تنبور نواز صحنه نیز به نواختن نواهای محلی پرداختند.
معرفی توانمندی های بخش دینور و روستای گردشگری كرتویج از دیگر بخش های این جشنواره بود.
فرماندار شهرستان صحنه در مراسم آغاز این جشنواره گفت: این جشنواره به صورت كامل توسط بخش مردم بومی منطقه و در راستای معرفی توانمندی های منطقه برگزار شده است.
نورالدین فرزادی پور با بیان اینكه از فرصت های موجود در منطقه به منظور توسعه استفاده كنیم، افزود: برگزاری چنین جشنواره هایی می تواند ظرفیت ها منطقه را معرفی كند.
وی عنوان كرد: روستای كورتویج كه یكی از روستاهای هدف گردشگری استان كرمانشاه محسوب می شود، از توانایی مطلوبی به منظور جذب گردشگر برخوردار است.
فرماندار صحنه اظهار داشت: جشنواره تهیه روغن كرمانشاه علاوه بر معرفی این محصول تاریخی استان فرهنگ و آداب و رسوم مردم منطقه را نیز نمایان می كند.
فرزادی پور، با بیان اینكه توسعه صنعت گردشگری می‌تواند موجب پیشرفت منطقه شود، گفت: معرفی ظرفیت های منطقه گردشگران را به روستاهای استان می كشاند.
وی به وجود معضل بیكاری در استان اشاره كرد و اظهارداشت: توسعه صنعت گردشگری از مصداق های بارز پرداختن به اقتصاد مقاومتی به منظور توسعه اقتصادی محسوب می شود‌.
امیر خسروانی مدیركل دفتر امور روستایی استانداری كرمانشاه نیز در این مراسم عنوان كرد: روستاهای كرمانشاه با توجه به ظرفیتی كه دارند می توانند به عنوان یكی از مقاصد گردشگری كشور مطرح شوند.
وی افزود: 14 روستای نمونه گردشگری در استان كرمانشاه داریم كه در هر كدام از آنها جشنواره تولیدات منطقه ای برگزار خواهد شد.
شهرستان صحنه با 77 هزار نفر جمعیت در 60 كیلومتری شرق كرمانشاه واقع شده است.
7445/8066 خبرنگار:سامان رحمتیان ** انتشاردهنده:علی مولوی