۲۱ شهریور ۱۳۹۶، ۱۴:۵۲
کد خبر: 82662631
T T
۰ نفر
مدیرعامل كشتیرانی: كشتی های تجاری ایران مجاز به تردد به تمام بنادرجهان هستند

تهران - ایرنا - مدیرعامل كشتیرانی جمهوری اسلامی ایران گفت: با لغو تحریم ها و افزایش پوشش یك میلیارد دلاری بیمه های اتكایی، كشتی های تجاری ایران هم اكنون بدون موانع گذشته مجاز به تردد به تمام بنادر مهم جهان هستند.

به گزارش ایرنا، «محمد سعیدی» روز سه شنبه در مراسم گرامیداشت روز جهانی دریانورد در محل سالن همایش های كتابخانه ملی افزود: در حال حاضر كشتیرانی جمهوری اسلامی ایران موفق شده است سهم خود را از حمل و نقل بین المللی دریایی بار دیگر به دست آورد.
وی همكاری مجدد با موسسه های معتبر بین المللی رده بندی و پوشش یك میلیارد دلاری بیمه های اتكایی را از دیگر نمونه های موفقیت ناوگان ملی در اجرای برجام دانست و گفت: با این اقدام ها شخصیت تجاری كشتیرانی جمهوری اسلامی ایران بار دیگر در جهان احیا شده است.
سعیدی ایجاد بنادر ایمن، كارآمد و در اختیار داشتن ناوگان پیشرفته و ایجاد ارتباط معنادار بین آنها را از جمله مهمترین شاخص های رشد تجارت دریایی و به تبع آن توسعه كشور عنوان كرد.
سعیدی بهره مندی از ظرفیت سواحل در شمال و جنوب كشور را نیازمند رشد همگن و توسعه دریا محور دانست و گفت: اقتصاد دریا محور سبب افزایش امنیت و ارتقای جایگاه اقتصادی، ایجاد بازارهای جدید، افزایش نرخ اشتغال و توسعه اقتصادی می شود.
مدیرعامل كشتیرانی شعار سال 2017 سازمان بین المللی دریانوردی (آیمو) با عنوان «پیوند كشتی ها، بنادر و مردم» را در این راستا دانست و افزود: حمل و نقل و تجارت دریایی از جمله شاخص های مهم رشد اقتصادی كشورها است و ما مجبوریم در این راستا حركت كنیم.
وی با بیان اینكه در حال حاضر دو سوم جمعیت جهان در حاشیه دریا ساكن هستند، گفت: این مساله بیانگر جایگاه مهم اقتصاد دریا محور است، اما متاسفانه بنادر ایران تاكنون نتوانسته اند آنچنان كه شایسته است، توسعه یابند.
مدیرعامل كشتیرانی جمهوری اسلامی ایران گفت: همانطوری كه آیمو بر حفظ محیط زیست دریایی تاكید دارد، بازنگری و اجرای مقررات جدید زیست محیطی همواره از دغدغه های مالكان كشتی ها بوده ، اما محدودیت ها و هزینه كشتی ها در‌ كنار شرایط نامساعد بازار سبب شده است برخی مالكان به دنبال اوراق شناورها باشند.
وی با اشاره به اینكه در سال های اخیر اقبال به دریا با كاهش روبه رو بوده است، افزود: شناساندن دریا و حمل و نقل دریایی به نسل امروزی فرآیندی مهم و چالش برانگیزی است كه نیازمند كار‌ كارشناسی دقیق است.
سعیدی ، مساله ترویج فرهنگ دریایی از منظر جذب سرمایه گذاری و منابع انسانی برای حفظ كارآمدی و بهره مندی مناسب از دریا را با اهمیت دانست و گفت: غنی سازی اطلاعات نهادهای اجتماعی برای ساختن فرهنگ دریامحور بسیار ضروری است.
مدیرعامل كشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در پایان تاكید كرد: بازرگانان داخلی و خارجی ناوگان كشتیرانی ایران را یك ناوگان معتبر و قابل اعتماد می‌دانند كه مطابق با استانداردهای روز جهانی و همتراز با خطوط بزرگ بین المللی درآبهای جهان فعال است.
به گزارش ایرنا، در پایان این مراسم از 29 دریانوردان نمونه و برتر كشور با اهدای لوح تقدیر و از خانواده دریانورد شجاع موحوم امیر جنبد از طرف سازمان بین المللی دریانوردی (IMO) به عنوان «دریانوردی شجاع» تقدیر شد.
برای آگاهی از آخرین اخبار اقتصادی ایران و جهان با كانال اقتصادی ایرنا در تلگرام همراه شوید:
IRNAeco@
https://t.me/irnaeco
اقتصام**1108**1561** خبرنگار: ایرج منصوری**انتشار:مژگان توانا
۰ نفر