۲۰ شهریور ۱۳۹۶، ۲۳:۰۰
کد خبر: 82661895
T T
۰ نفر
مديرعامل سازمان بنادر و دريانوردي منصوب شد/ تاكيد آخوندي بر هشت ماموريت

تهران - ايرنا - «محمد راستاد» با حكم عباس آخوندي وزير راه و شهرسازي به سمت معاون وزير و مديرعامل سازمان بنادر و دريانوردي كشور منصوب شد.

به گزارش دوشنبه شب ايرنا از وزارت راه و شهرسازي، در متن حكم عباس آخوندي براي محمد راستاد آمده است: با توجه به مراتب تعهد، تخصص و تجربيات ارزنده جنابعالي، به موجب اين حكم به سمت معاون وزير راه و شهرسازي و مديرعامل سازمان بنادر و دريانوردي منصوب مي‌شويد. در انجام ماموريت محول شده شايسته است به موارد زير توجه فرماييد:
1. مهم‌ترين ماموريت دولت وضع و اجراي مقررات به منظور افزايش اطمينان، رفاه، بهبود كيفيت خدمات و حفاظت از حقوق شهروندان است. بنابراين در طراحي و بازنگري تمام سياست‌ها و فرآيندهاي عملياتي صنعت دريانوردي اين شاخص‌ها بايد مورد توجه باشد.
2. ايمني و استاندارد قوانين غيرقابل شكست در عمليات دريانوردي است. از سازمان دريانوردي انتظار مي‌رود طي يك برنامه مشخص نسبت به ارتقاي موقعيت ايران در سطح جهان اقدام كند.
3. سياست دولت در حمل‌و‌نقل دريايي مبتني بر آزادسازي، توسعه رقابت و بيشينه‌كردن سهم بخش خصوصي در اين صنعت است. در اين راستا، ضروري است، نظام منعطف تعرفه خدمات دريايي و بندري را متناسب با شرايط عرضه و تقاضا براي طرح و تصويب در شوراي اقتصاد ارايه شود.
4. حمل‌و‌نقل دريايي نقش بسزايي در تسهيل تجارت، توسعه صادرات و افزايش توليد دارد. از اين رو توسعه و مدرن‌سازي صنعت دريانوردي در ايران چه در بخش خدمات‌رساني بر خطوط كشتيراني و چه در بخش تجهيز بنادر و چه در پس‌كرانه نيازمند سرمايه‌گذاري فراواني است، با اين وجود افزايش ميزان بهره‌وري از سرمايه‌گذاري‌هاي انجام يافته بايد در صدر فعاليت‌ها قرار گيرد.
5. موقعيت استراتژيك ايران در منطقه آسيا و دسترسي گسترده بر آب‌هاي آزاد و درياي‌خزر، اهميت اقتصاد درياپايه را در بهبود زندگي بسياري از هموطنان ساكن در شهرهاي ساحلي آشكار مي‌سازند. از اين رو رويكرد يكپارچه به كاركرد اقتصادي و توسعه بنادر و پس‌كرانه‌هاي آنها و شهربندرها و مناطق آزاد داراي اهميت فراواني است كه بايد در دستور كار هيات عامل قرار گيرد.
6. به منظور صرفه‌جويي در مصرف انرژي، افزايش ايمني و افزايش بهره‌وري از شبكه حمل و نقل و استفاده از موقعيت ترانزيتي ايران، توسعه خطوط ريلي در بنادر و تشكيل مركز مديريت و راهبري اين خطوط در محدوده بنادر و در هماهنگي با شركت راه‌آهن ايران و همچنين حفظ و يكپارچگي بين توسعه بنادر و حمل و نقل ريلي و جاده‌اي پشتيباني آنها اهميت مضاعفي پيدا مي‌كند. توجه سازمان بنادر را به اين نكته جلب مي‌كنم.
7. افزايش توان ملي براي جذب فناوري‌هاي جديد و ارتقاي فناوري موجود و همچنين آموزش و توسعه نيروي انساني در صنعت دريانوردي در حوزه‌هاي عمومي و خصوصي بايد مورد توجه باشد.
8. استفاده از فناوري اطلاعات در صنعت دريانوردي چه در مديريت بنادر و خدمات رساني و چه در سهولت دسترسي شهروندان و بهره‌برداران به اطلاعات و به خدمات خريد و سفارش سايز خدمات مرتبط موردتاكيد است.

** انتصاب 3 عضو هيات‌عامل سازمان بنادر و دريانوردي
همچنين وزير راه و شهرسازي در احكامي جداگانه اعضاي هيات‌عامل و معاونان امور دريايي، مهندسي و توسعه امور زيربنايي و امور بندري و مناطق ويژه سازمان بنادر و دريانوردي كشور را به مدت سه سال منصوب كرد.
عباس آخوندي وزير راه و شهرسازي در احكامي جداگانه، هادي حق‌شناس را به عنوان عضو هيات عامل و معاون امور دريايي، محمدرضا اله‌يار را به عنوان عضو هيات‌عامل و معاون مهندسي و توسعه امور زيربنايي و همچنين حجي محمدعلي حسن‌زاده‌محمدي را به عنوان عضو هيات‌عامل و معاون امور بندري و مناطق ويژه به مدت سه سال، منصوب كرد.
شبد**1953** 1379**
تنظيم كننده: مرتضي شحنه** انتشار دهنده: هادي افتخاري
۰ نفر