۲۰ شهریور ۱۳۹۶، ۱۸:۴۸
کد خبر: 82661755
T T
۰ نفر
بايد از ولنگاري‌ هاي فرهنگي جلوگيري كنيم

قم – ايرنا – امام جمعه قم با بيان اين كه سبك ‌ها و روش ‌هاي نادرست بايد شكسته شود، گفت: رعايت چارچوب اسلامي و شرعي لازم است و بايد از ولنگاري ‌ها فرهنگي جلوگيري كنيم.

به گزارش ايرنا از روابط عمومي آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س)، آيت ‌الله سيد محمد سعيدي روز دوشنبه در آيين بهره ‌برداري از 106 طرح فني، عمراني و برنامه ‌سازي صدا و سيماي مركز قم، با تاكيد بر اين كه دشمنان انقلاب و اسلام به شيوه‌ هاي مختلف در حال نفوذ هستند، اظهار داشت: برخي از توليدات آنها كه با استفاده از اينترنت در اختيار افراد قرار داده مي ‌شود و به صورت مستقيم بنيان خانواده‌ هاي ايراني را هدف قرار داده است؛ سريال‌ هايي كه آمريكايي‌ ها عليه چين و ژاپن توليد مي ‌كنند، در ايران دوبله و زيرنويس مي‌ شود، چرا كه مي ‌خواهند چهره چين و ژاپن به عنوان كشورهايي كه در عرصه اقتصاد جهان نقش مهمي دارند، نزد ايراني‌ ها خراب شود.
وي افزود: هر چند رهبر انقلاب اسلامي هر سال شعارها و راهبردهاي اصلي را ارائه مي ‌كنند و بايد از آنها خط بگيريم، ولي كارهاي عملي بر عهده امثال ماست، دشمن براي تبليغات خود هزينه‌ هاي سنگيني مي‌ كند تا بتواند بنيان خانواده را از بين ببرد.
سعيدي ادامه داد: اميدواريم بتوانيم با استفاده از هنر و ابعاد مختلف آن اهداف مورد نظر خود را دنبال كنيم و با برخي از مباحث كنار بياييم؛ بزرگان ديني نيز به خوبي مي‌ دانند كه عناوين اوليه و ثانويه داريم كه اگر دستمان در عناوين اوليه بسته است، اما در عناوين ثانويه مي‌ توانيم تغييراتي را داشته باشيم.
وي با اشاره به اين كه برخي هنوز درگير پخش كدام آهنگ و موسيقي هستند، تصريح كرد: اكنون با امتي روبرو هستيم كه براي هدايت آنها بايد در عناوين ثانويه برخي از تغييرات را دنبال كنيم تا بتوانيم كشور و اقتصاد را حفظ كنيم، بنده به عنوان يك طلبه اين مطلب را بيان كرده و روي آن پافشاري دارم.
سعيدي در بخش ديگر سخنان خود، با اشاره به اين كه امام كاظم(ع) حق بزرگي بر گردن ملت ايران دارند، اظهار كرد: حضرت احمد ابن موسي(ع)، امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) و برخي ديگر از امامزدگان ايران از نوازادگان ايشان هستند كه در نقاط گوناگون كشور موجب بركت شده ‌اند.
وي با تاكيد بر اين كه پيامبر بزرگوار اسلام(ص) در مورد غدير دغدغه بسياري داشتند، گفت: ايشان در خطبه غديريه پس از معرفي حضرت علي(ع) و اولاد ايشان به عنوان خليفه‌ الله، اين جمله را نيز فرمودند كه كار امروز منحصر به ابلاغ ولايت از طرف نبي اكرم(ص) نيست، بلكه همه افرادي كه حاضر هستند بايد به افراد غايب اطلاع دهند و اين روند تا روز قيامت ادامه داشته باشد، اين‌ موضوع يك تكليف رسانه‌ اي را بر عهده همه ما گذاشته است.
توليت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) خاطرنشان كرد: نسبت به پيشرفت در امر تبليغ معارف نيز روايتي از امام موسي ابن جعفر(ع) بيان شده است كه اگر فردي دو روز يكسان داشته باشد، خسران كرده است.
وي با بيان اين كه بر اساس آمارهاي موجود انسان‌ها فقط از 15 درصد استعدادها و ظرفيت‌ هاي خود استفاده مي‌ كنند، گفت: اگر استفاده از اين استعدادها را به 20 درصد برسانيم، نابغه و اگر به 30 درصد برسانيم، قهرمان مي‌ شويم.
وي گفت:‌ اگر فردي از ظرفيت ‌ها و استعدادهاي خدادادي خود استفاده نكند، مورد نفرين قرار مي ‌گيرد؛ رسانه ملي تلاش كرده است تا مورد لعن قرار نگيرد، به همين علت از آن چيزي كه در وسعت خود دارد استفاده كرده و اكنون به جايگاه مطلوبي رسيده است.
دراين مراسم از 106 طرح در حوزه هاي عمراني ، فني و برنامه سازي با اعتبار 80 ميليارد ريال بهره برداري شد.
7406/ 6133/ تنظيم كننده: عباس منجمي ** انتشاردهنده: جعفرمسلمي