۱۹ شهریور ۱۳۹۶، ۲۲:۴۰
کد خبر: 82660748
T T
۰ نفر
آثار به جا مانده از دوران دفاع مقدس به نمايش عمومي گذاشته شود

اروميه- ايرنا- استاندار آذربايجان غربي گفت: تمامي آثار به جا مانده از دوران دفاع مقدس بايد حفظ و در راستاي ترويج فرهنگ ايثار و شهادت و آشنايي نسل حاضر با اين موضوع به نمايش عموم گذاشته شود.

قربانعلي سعادت روز يكشنبه در چهارمين جلسه حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس و نشست هماهنگي اعضاي ستاد گراميداشت هفته دفاع مقدس آذربايجان غربي افزود: تاكنون ايثار و فداكاري هاي دوران دفاع مقدس در بخش هاي مختلف به خوبي تبيين نشده و بايد گام هاي بلندتري در اين راستا برداشته شود.
وي اضافه كرد: بايد در آيين هاي هفته دفاع مقدس به ويژه مراسم مردمي رژه نيروهاي مسلح به دنبال بيان جامع و كامل رسالت هاي شهدا و رزمندگان اسلام بود و اجازه نداد تا غفلت و فراموشي در اين زمينه رخ دهد.
نماينده ولي فقيه در آذربايجان غربي نيز در اين نشست گفت: دقت در ثبت وقايع دوران دفاع مقدس در راستاي جلوگيري از بحث تحريف در تدوين كتاب و توليد فيلم هاي مستند ضروري است زيرا در غير اين صورت اعتبار كتاب ها و فيلم ها ساقط مي شود.
حجت الاسلام والمسلمين سيد مهدي قريشي افزود: بايد نقش نيروهاي مختلفي كه در آزادسازي ها و نبرد عليه دشمنان حضور داشتند به بهترين وجه تبيين و شفاف سازي شود تا اجحافي در حق كسي صورت نگيرد.
وي با اشاره به آياتي از قرآن كريم در خصوص بزرگداشت ايثارگران بيان كرد: حفظ آثار معجزه آساي دوران دفاع مقدس به صورت مستند براي بازگويي به نسل هاي آينده نبايد فراموش شود.
در اين نشست اعضاي كميته هاي 6 گانه ستاد هماهنگي گراميداشت هفته دفاع مقدس به بيان گزارش عملكرد و برنامه هاي خود در اين زمينه پرداختند.
به گزارش ايرنا هفته دفاع مقدس از 31 شهريورماه در كشور آغاز مي شود و در اين هفته متوليان امر مراسم و آيين هايي را در راستاي گراميداشت ياد و خاطره رزمندگان و نيز شهداي جنگ تحميلي اجرا مي كنند.
آذربايجان غربي در دوران دفاع مقدس 12 هزار شهيد تقديم انقلاب و نظام اسلامي كرده است.
7125/2093 **خبرنگار : طاهره نويد آرين ** انتشار دهنده: صابر چهرقاني