۱۹ شهریور ۱۳۹۶، ۱۹:۳۳
کد خبر: 82660660
T T
۰ نفر
توفان ایرما و قطع برق بیش از 600 هزار خانوار فلوریدایی

تهران- ایرنا- شركت برق مركزی ایالت فلوریدا روز یكشنبه با صدور بیانیه ای اعلام كرد، بر اثر توفان ویرانگر 'ایرما'، برق بیش از 600 هزار خانوار در این ایالت قطع شده است.

به گزارش شبكه تلویزیونی سی. ان. ان، مركز ملی طوفان‌های آمریكا (NHC) اعلام كرد كه طوفان ایرما صبح روز یكشنبه دهم سپتامبر، با سرعت 215 كیلومتر بر ساعت، به جزیره 'كی وست' در جنوبی‌ترین بخش ایالت فلوریدا رسید.
این طوفان كه شنبه‌شب شدت آن به افزایش یافت و در درجه چهارم از درجه‌‌های پنج‌گانه طوفان‌های آمریكا قرار گرفت، در حال حركت به سمت غرب ایالت فلوریداست.
از چند روز پیش مقام های محلی ایالت فلوریدا ساكنان این ایالت را به تحلیه خانه‌های خود در جزایری كه اختلاف چندانی با سطح آب ندارند، فراخواندند.
مركز هواشناسی جزیره 'كی وست' اعلام كرده كه وضعیت كنونی 'بسیار خطرناك و مرگبار' است. این مركز از كسانی كه خانه‌های خود را ترك نكرده‌اند خواست تا خود را به پناهگاه‌های امن برسانند.
این جزایر پیشتر در دهم سپتامبر 1960 شاهد یك طوفان سهمگین دیگری بنام 'دونا' بوده كه سه چهارم ساختمان‌های این جزایر بر اثر آن طوفان ویران شد.
همچنین این بخش از خاك آمریكا فقط 150 كیلومتر با كوبا فاصله دارد. طوفان ایرما پیش از رسیدن به این منطقه، دو جزیره كوچك فرانسوی در منطقه كارائیب را درنوردیده و با سرعت ٢6٠ كیلومتر در ساعت به كوبا رسیده بود.
در كوبا نیز پس از هشدار مقام های محلی، بیش از ١٠ هزار جهانگرد خارجی و چند هزار كوبایی كه در حال گذراندن تعطیلات بودند به مكان‌های امن منتقل شدند.
شركت برق مركزی ایالت فلوریدا اعلام كرد برق بیش از 600 هزار خانوار این ایالت به علت طوفان ایرما قطع شده است.
اروپام**9041** 1908
مترجم : منوچهر جعفری** ** ناشر : افشار دارابی
۰ نفر