۱۹ شهریور ۱۳۹۶، ۱۵:۵۶
کد خبر: 82660430
T T
۰ نفر
توجه به روستاها به منظور كاهش مهاجرت از سياست هاي دولت است

تهران-ايرنا- فرماندار پيشوا گفت: يكي از سياست هاي دولت بازسازي و توجه به روستاها است تا مهاجرت از روستاها به شهرها كاسته شود و مهاجرت معكوس به مناطق روستايي افزايش يابد.

به گزارش ايرنا، محمدكرم محمدي روز يكشنبه در جلسه بررسي مشكلات روستائيان شهرستان قرچك در محل فرمانداري اين شهرستان گفت : مردم پيشوا به اصول كار كشاورزي واقف بوده و عليرغم برخي از نقاط كشور، كاملا به ساز و كار آن آشنا هستند.
وي افزود: اين منطقه با دارا بودن 12 هزار هكتار اراضي زير كشت، سالانه بالغ بر يك ميليون تن توليدات دامي و كشاورزي عرضه مي كند كه اين ميزان توليد، گردش مالي بسيار خوبي را عايد شهرستان مي نمايد.
محمدي گفت: اگر آب كشاورزي كافي از طريق سد ماملو و يا پساب تصفيه خانه جنوب تهران، در اختيار كشاورزان اين منطقه قرار گيرد، اين ميزان از توليدات را تا دو برابر مي توانيم افزايش دهيم.
وي در ادامه به ديدار خود با معاون توسعه روستايي و مناطق محروم كشور اشاره كرد و گفت: در اين ديدار مشكلات بخش روستايي و كشاورزي و موانع موجود در ارائه تسهيلات اشتغال، مطرح و پيگيري شد.
محمدي به واريز عوارض ارزش افزوده به حساب دهياري ها اشاره كرد و گفت: اين اتفاق، توفيق بسيار بزرگي است كه مسئوليت دهياران و شوراهاي اسلامي را نيز خطيرتر مي كند تا طرح ها و پروژه ها با توجه به اولويت ها تعريف و اجرايي شوند.
فرماندار پيشوا به لزوم ايجاد فرصت هاي شغلي در روستاها اشاره كرد و گفت: يكي از اولويت هاي روستاها ايجاد فرصت هاي شغلي در كنار مراقبت از ظرفيت هاي موجود است و بايد تلاش كنيم تا فرصت هاي شغلي موجود نيز حفظ و مراقبت شوند.
محمدي بر توسعه راه هاي روستايي و بين روستايي تاكيد كرد و افزود: راه، پاشنه توسعه است كه مي بايست به اين مهم، توجه لازم صورت گيرد و قبل از بهسازي و توسعه راه، در صورت نياز به گسترش و يا تعويض زيرساخت هاي شبكه اي و خدماتي، با اولويت قرار دادن اين موضوع، از حفاري مجدد و هزينه كرد دوباره جلوگيري شود.
وي به جاده ارتباطي يوسف رضا به شعيب اباد، قاسم آباد و حبيب آباد و ورودي روستاهاي طارند و حبيب آباد اشاره كرد و از دهياران خواست تا آنجا كه مي توانند مساعدت لازم را در اين زمينه به عمل آورند.
فرماندار پيشوا با اشاره به لزوم استفاده از دهياران بومي در روستاها در پايان گفت: تا آنجا كه ممكن است مي بايست از دهياران بومي در روستاها بهره گرفت زيرا از طرفي به مسائل و امور روستا آشنا بوده و از طرف ديگر وقت و فرصت بيشتري را مي توانند جهت رسيدگي به اين مسائل صرف نمايند.
*براي اطلاع از اخبار متنوع انتشار يافته در شبانه روز با كانال ايرنا استان تهران در تلگرام به نشاني IRNATEHRAN@ همراه شويد.
خبرنگار: سيد حسن ميري انتشاردهنده:موسي فعاليان
تهرام/7254 / 1539