۱۹ شهریور ۱۳۹۶، ۱۱:۴۵
کد خبر: 82660048
T T
۰ نفر

قیمت مصالح ساختمانی در اراك 70 درصد افزایش یافت

۱۹ شهریور ۱۳۹۶، ۱۱:۴۵
کد خبر: 82660048
قیمت مصالح ساختمانی در اراك 70 درصد افزایش یافت

اراك - ایرنا - رئیس اتحادیه مصالح ساختمانی شهرستان اراك گفت: قیمت انواع مصالح ساختمانی در این شهرستان به علت افزایش حامل های انرژی و مالیات از 10 تا 70 درصد افزایش یافت.

ولی الله علی محمدی روز یكشنبه در گفت و گو با ایرنا ، كمبود نقدینگی در دست مردم و ركود در بازار ساخت و ساز مسكن را از دیگر عوامل صعود قیمت مصالح ساختمانی در اراك دانست.
وی اظهار كرد: نرخ انواع كالاهای فلزی مربوط به صنعت و ساختمان در هفته‌های اخیر رشد چشمگیری داشته است و برای مثال هر كیلوگرم میلگرد 7 هزار ریال و تیرآهن و پروفیل 10هزار ریال و هر كیسه سیمان 20 هزار ریال افزایش قیمت داشته است.
علی محمدی گفت: افزایش قیمت برخی مصالح ساختمانی در بازار مصرف اراك، ركود و كندی را در ساخت و ساز رقم زده است و خریداران به عنوان مصرف كننده نهایی، بیشترین زیان ناشی از آن را می بینند.
وی افزود: ركود در بازار مسكن و كاهش ساخت و ساز زمینه افزایش قیمت هزینه های جاری را سبب شده است و عده زیادی از مصالح فروشان از ادامه فعالیت در این حرفه منصرف شده اند.
رئیس اتحادیه مصالح ساختمانی شهرستان اراك گفت: 27 واحد مصالح ساختمانی اراك در سال جاری به علت نبود رونق كسب و كار، جواز كار خود را باطل كرده و 125 نفر بیكار شده اند.
علی محمدی افزود: ماهیت صنعت مسكن به گونه ای است كه محرك اشتغال در حرفه های جانبی می شود بنابراین مسئولان باید توجه جدی برای حل مشكلات این صنعت داشته باشند.
450 واحد صنفی مصالح ساختمانی در كلانشهر اراك در این حرفه فعال هستند.
6991/6013/خبرنگار: معصومه ابراهیمی***انتشاردهنده:مژگان حیدری