۱۹ شهریور ۱۳۹۶، ۱۰:۱۷
کد خبر: 82659903
T T
۰ نفر
نخستين سمينار معرفي و توسعه ساواته در اصفهان برگزار شد

اصفهان - ايرنا - نخستين سمينار معرفي و توسعه رشته ساواته (بوكس فرانسوي) به منظور رونق اين رشته ورزشي در استان اصفهان برگزار شد.

به گزارش ايرنا، روابط عمومي هيات انجمن هاي ورزشي استان اصفهان روز يكشنبه اعلام كرد: اين سمينار يك روزه به همت كميته ساواته استان اصفهان و به منظور بررسي تاريخچه ساواته در ايران و جهان، تشريح مجموعه قوانين، اصول مبارزاتي و تكنيك هاي ساواته و آموزش روش هاي استعداديابي اين رشته برگزار شد.
در اين سمينار كه روز شنبه گذشته با تدريس 'حامد متين فر' دبير انجمن و سرمربي تيم ملي ساواته كشورمان برگزار شد، شركت كنندگاني از شهرستان هاي اصفهان، نجف آباد، بهارستان، لنجان، شاهين شهر و استان بوشهر حضور داشتند.
مطابق با تقويم اجرايي انجمن ساواته ايران، در پايان هر هفته سمينار توسعه و معرفي اين رشته به ميزباني يكي از استان ها برگزار مي شود.
فرزانه حيدري مسئوليت كميته ساواته هيات انجمن هاي ورزشي استان اصفهان را بر عهده دارد.
ساواته يك هنر رزمي فرانسوي و اساس آن استفاده از ضربات دست، پا و سلاح‌ هاي سرد است.
ساواته(بوكس فرانسوي) در ايران به شكل رسمي در سال 1386 توسط حميدرضا حصاركي با اخذ نمايندگي رسمي از فدراسيون بين المللي ساواته، فعاليت خود را با ثبت در اداره ثبت شركت ها و موسسات غيرتجاري، اخذ رسميت از كميته ملي المپيك و سازمان سابق تربيت بدني و همچنين تعامل با فدراسيون كاراته آغاز كرد.
اين رشته هم اكنون از زير مجموعه هاي فدراسيون انجمن هاي ورزشي به شمار مي رود.
ساواته به عنوان ميراث فرهنگي دولت فرانسه معرفي شده و با توجه به ميزباني المپيك 2024 در شهر پاريس و در صورت توافق نهايي، اين رشته رزمي پس از گذشت 100 سال از المپيك 1924، بار ديگر در جمع رشته هاي حاضر در المپيك قرار خواهد گرفت.
ت / 6020 / 6022 خبرنگار: عليرضا حكيميان - انتشار دهنده : عمادي