۱۵ شهریور ۱۳۹۶، ۲۰:۰۹
کد خبر: 82657449
T T
۰ نفر
بارش و باد شديد در  راه است/ شهروندان از استقرار در مسيرهاي پر خطر خودداري كنند

اردبيل - ايرنا - مديركل مديريت بحران استانداري اردبيل گفت: شهروندان اين استان بويژه منطقه گرمي و پارس آباد به دليل بارش باران و وزش باد شديد با سرعت 72 كيلومتر در ساعت در روز پنجشنبه از استقرار در مسيرهاي پر خطر خودداري كنند.

مسعود امامي يگانه روز چهار شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: بر اساس اعلام هواشناسي اردبيل از ساعات اوليه روز پنجشنبه شاهد وزش باد تند تا شديد با سرعت 72 كيلومتر در ساعت و بارش باران در مناطق مختلف استان خواهيم بود كه احتمال بروز خسارت در اثر اين تندباد وجود دارد.
وي اضافه كرد:وزش بادهاي جنوبي در برخي مناطق استان آغاز و در ظهر پنجشنبه سرعت آن تند تا شديد خواهد شد .
امامي گفت: از بعداز ظهر روز پنجشنبه با تغيير جريانات و حاكميت ناپايداري ها بتدريج بر ميزان ابرها افزوده شده و در برخي مناطق استان آسمان ابري همراه با بارش باران گاهي با رعد وبرق انتظار مي رود.
مديركل مديريت بحران استانداري اردبيل افزود: تمركز بارندگي در منظقه موران گرمي ،برخي از مناطق شهرستان پارس آباد و نواحي منتهي به استان گيلان خواهد بود.
امامي بيان كرد: تقويت گلخانه هاي استان، كنترل و بازديد بادشكن اطراف مزارع ، حفاظت از كندوهاي زنبور عسل ، حفاظت از تجهيزات آبياري ، حفاظت از تاسيسات عمومي شهر و بازديد از تابلوهاي بزرگ سطح شهر از جمله مواردي است كه بايد احتياط لازم براي جلوگيري از خسارت هاي احتمالي رعايت شود.
مديركل مديريت بحران استانداري اردبيل از شهروندان خواست از توقف در مسيرهاي خطرناك، توقف در مسير ساختمان ها و ديوارهاي نيمه كاره و فرسوده ، درختان كهنسال و رودخانه ها در هنگام وزش باد خودداري كنند.
امامي همچنين از رانندگان خواست هنگام وزش باد با احتياط رانندگي كنند.
استان اردبيل جز 10 استان كشور در زمينه فراواني وقوع حوادث طبيعي به شمار مي رود و هر از گاهي بروز حادثه هايي مانند زمين لرزه ، رانش زمين ، سيل ، خشكسالي ، صاعقه ، طوفان ، سرمازدگي ، برف سنگين ، سرما و يخبندان شديد خسارت ها و تلفات هاي زيادي بر جاي مي گذارد.
خبرنگار: يعقوب شاددل ** انتشار دهنده: سيفعلي موسي زاده
/6016/7110