۱۵ شهریور ۱۳۹۶، ۱۴:۲۵
کد خبر: 82657007
T T
۰ نفر
دبير همايش حمايت ازحقوق مصرف كنندگان: شيوه تبليغ كالا در كشور بايد تغيير كند

گرگان – ايرنا – مديركل دفتر نظارت بر تشكل ها و هماهنگي اموراستان هاي سازمان حمايت از مصرف كنندگان و توليد كنندگان گفت كه در كشور ما از روش درست براي تبليغ كالا در بين مردم استفاده نمي شود و تبليغات بيشتر گمراه كننده بوده و اين روش بايد تغيير كند.

به گزارش خبرنگار ايرنا مجيد ارغنده پور روز چهارشنبه در دومين همايش تقدير از حاميان حقوق مصرف كنندگان استان گلستان در گرگان، اظهار داشت: در ارزيابي انجام شده در بسياري از تبليغات كالاها اطلاعات اشتباه و دروغ مطرح مي شود.
دبير همايش ملي حمايت از حقوق مصرف كنندگان تاكيد كرد كه براي فروش بيشتر نمي توان از تبليغ غيراصولي و دروغين بهره مند شد.
وي افزود: بايد در تبليغ كالا با مشتري صادق بود، تبليغات اغوا كننده جرم محسوب مي شود و قانون حمايت از حقوق مصرف كنندگان آن را پيگيري خواهد كرد.
ارغنده پور به ضرورت اجراي كامل ماده 6 قانون حمايت از حقوق مصرف كنندگان در خصوص ارزيابي مردم از دستگاه ها كه بايد توسط وزارت كشور پيگيري شود نيز اشاره كرد و گفت: تاكنون در 12 استان حركت براي عملي شدن اين ماده قانوني آغاز و اميدواريم در دولت دوازدهم به طور كامل اجرايي شود.
وي در خصوص ارائه خدمات پس از فروش كالا در كشور نيز اظهارداشت كه براي رسيدن به استاندارد ارائه خدمات پس از فروش به مصرف كننده فاصله زيادي داريم و بايد تلاش بيشتري در اين بخش انجام گيرد.
به گفته وي؛ همايش تجليل از حاميان حقوق مصرف كنندگان از سال 80 پايه گذاري شده و تاكنون 16 دوره آن در استان هاي مختلف برگزار شده است.
رييس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان نيز برگزاري همايش حمايت از حقوق مصرف كنندگان را در راستاي فرهنگ سازي حقوق اين بخش از جامعه بيان كرد.
حسينقلي قوانلو در ادامه به ارزش افزوده توليدات استان از سال 92 تا پايان سال 95 اشاره كرد و افزود: رتبه ارزش افزوده توليدات اين استان با هشت پله صعود از جايگاه 26 به 18 در ميان استان هاي كشور رسيده كه اين اقدام با همراهي توليدكنندگان به دست آمده است.
به گزارش ايرنا همايش تقدير از حاميان حقوق مصرف كنندگان با هدف ايجاد، تثبيت و نهادينه كردن ساختار رقابت سالم و تشويق فعاليت بنگاه هاي اقتصادي در راستاي حمايت موثر از حقوق مصرف كنندگان در گرگان برگزار شد.
از فراخوان اين همايش 256 واحد در بخش هاي توليدي، صنعتي، معدن، خدماتي، آموزشي، خدمات توزيعي استقبال كرده بودند.
در اين همايش كه نماينده ولي فقيه در گلستان و نمايندگان مردم آزادشهر و راميان، گرگان و آق قلا در مجلس شوراي اسلامي نيز حضور داشتند ازمسئولان 31 واحد توليدي برتر و حامي حقوق مصرف كنندگان استان با اهداي لوح قدر داني شد.
اين واحدها با رعايت شاخص هاي تعيين شده از جمله ارتقاي كيفيت، دارا بودن شبكه توزيع، توجه به قيمت محصول عرضه شده و پاسخگو بودن به مصرف كننده به عنوان برتر شناخته شدند.
استان مرزي گلستان واقع در شمال كشور يك ميليون و 869 هزارنفر جمعيت دارد كه در 30 نقطه شهري و يكهزار و 75 روستا ساكن هستند.
حدود 58 هزار واحد صنفي مجاز و غيرمجاز در بخش هاي مختلف گلستان فعال هستند، يكهزار و 200واحد توليدي و 52 پروانه بهره برداري معادن از ديگر ظرفيت هاي حوزه اقتصادي استان است.
6204/1648
خبرنگار: علي اصغر تيموريان ** انتشار: پري سالارنيا
۰ نفر