۱۵ شهریور ۱۳۹۶، ۱۰:۵۳
کد خبر: 82656653
T T
۰ نفر

مصرف برق در شيراز نسبت به پارسال 9 درصد افزايش يافت

۱۵ شهریور ۱۳۹۶، ۱۰:۵۳
کد خبر: 82656653
مصرف برق در شيراز نسبت به پارسال 9 درصد افزايش يافت

شيراز - ايرنا - مدير عامل شركت توزيع برق شيراز گفت : تابستان امسال در شهرستان شيراز و مناطق تحت مسوليت اين شركت به نقطه اوج مصرف يك هزار 274 مگا وات رسيديم ، اين ميزان مصرف 9 درصد نسبت به نقطه اوج مصرف سال گذشته فزوني دارد.

مهندس جلال زراعت پيشه چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت : اوج مصرف در تاريخ 20 تير ماه سال جاري ساعت 14 به وقوع پيوست و مصرف برق در ساعت اوج امسال به نقطه پيك يك هزارو 274 مگاوات رسيد.
مدير عامل شركت توزيع برق شيراز افزود: نقطه اوج مصرف سال قبل يك هزار و 169 مگاوات بوده است و افزايش 9 درصدي نسبت به سال بيانگر افزايش تقاضا براي مصرف برق، گرم تر شدن هوا و لزوم برنامه ريزي براي پاسخگويي به تقاضاي بيشتر است.
وي با بيان اينكه در تابستان امسال هيچگونه خاموشي ناشي از افزايش مصرف برق رخ نداده است گفت: اين موضوع بيانگر موفقيت اجراي برنامه ها و درستي پيش بيني ها افزايش تقاضا و تدبير انديشيده شده دراين حوزه است.
مديرعامل شركت توزيع برق شيراز عقد تفاهم نامه با كشاورزان براي كاهش مصرف در ساعت ها ياوج را يكي از عوامل مديريت مصرف برق در تابستان برشمرد و بر لزوم صرفه جويي بيشتر و مصرف بهنيه برق در فصل تابستان و در ساعت هاي اوج مصرف تاكيد كرد و بيان داشت: در حاليي كه تنها 2 درصد از مشتركان برق در شيراز و شهرستان هاي اطراف در حوزه كشاورزي است ، 27.5 درصد از برق در اين حوزه مصرف مي شود.
زراعت پيشه افزود:در صورتي كه كشاورزان در ساعت هاي اوج مصرف چهار ساعت موتور پمپ ها را خاموش كنند و آبياري كشتزارها را با ساعت هاي ديگر موكول كنند ، 20 ساعت انرژي رايگان دريافت مي كنند.
او ادامه داد:‌ اين موضوع در قالب تفاهم نامه با بسياري از كشاورزان و بهره برداران كشاورزي منعقد شده است.
مدير عامل شركت توزيع برق شيراز همچنين با بيان اينكه يك درصد از مشتركان برق در شيراز و شهرستان هاي اطراف مشتركان صنعتي هستند اضافه كرد : 15.56 درصد از برق را مشتركان صنعتي مصرف مي كنند، اين تفاهم نامه با مشتركان صنعتي نيز به امضا رسيده و در صورتي كه مشتركان صنعتي 10 درصد در ساعت هاي اوج مصرف از مصارف خود كم كنند پاداش برق دريافت خواهند كرد.
زراعت پيشه همچنين بر لزوم صرفه جويي در مصارف خانگي تاكيد كرد و اظهار داشت : 33.7 درصد از انرژي توسط مشتركان خانگي به مصرف مي رسد اين مشتركان 82 درصد از مشتركان انرژي برق را شامل مي شوند ، صرفه جويي دراين حوزه به ويژه در ساعت هاي اوج مصرف تاثير بسزايي در پايداري شبكه دارد.
تعرفه ميان باري مصرف برق از ساعت ۷ صبح تا ۱۹ شب، تعرفه اوج بار از ساعت ۱۲ تا ۱۶ و ۱۹ تا ۲۳ با توجه به نوع مشترك و تعرفه كم باري از ۲۳ شب تا ۷ صبح محاسبه و لحاظ مي‌شود.
مصاحبه : نيكنام خشنودي ** انتشار دهنده:‌غلامرضا مالك زاده
6113 /1876

سرخط اخبار استان‌ها