۱۴ شهریور ۱۳۹۶، ۲۱:۳۱
کد خبر: 82656274
T T
۰ نفر
تساوی ایران و سوریه در گام آخر/سوریه به پلی آف رسید

تهران- ایرنا- دیدار تیم های ملی فوتبال ایران و سوریه با تساوی دو بر دو به اتمام رسید تا سوریه جواز حضور در پلی آف را كسب كند.

به گزارش ایرنا، تیم ملی فوتبال ایران امشب (سه شنبه شب) در آخرین دیدار مرحله مقدماتی جام جهانی 2018 به مصاف سوریه رفت و به تساوی دو بر دو رضایت داد.
با این اوصاف تیم ملی ایران با كسب 22 امتیاز از 10 بازی، صعود مقتدرانه خود را جشن گرفت و سوریه نیز با 13 امتیاز و تفاضل گل بهتر نسبت به ازبكستان در رتبه سوم ایستاد و به پلی آف رسید.
در دیدار همزمان، ازبكستان و كره جنوبی به تساوی بدون گل رسیدند و كره جنوبی با 15 امتیاز به عنوان تیم دوم گروه نخست منطقه آسیا به جام جهانی رسید و ازبكستان به دلیل تفاضل گل كمتر نسبت به سوریه حضور در پلی آف را از دست داد.
این دیدار در حضور بیش از 60 هزار تماشاگر ورزشگاه آزادی تهران در حالی برگزار شد كه تیم ایران پیش از این صعود خود را قطعی كرده بود، اما سوریه برای تكمیل شگفتی سازی خود باید با سه امتیاز زمین را ترك می كرد.
«رویجی ساتو» داور مطرح ژاپنی با كمك های هموطنان خود قضاوت دیدار را برعهده داشت.
هرچند تیم ملی ایران بازی را تهاجمی آغاز كرد، اما انگیزه بالای بازیكنان سوریه كه مهمترین بازی تاریخ خود را برگزار می كنند سبب شد تا كار برای شاگردان «كارلوس كی روش» سخت شود.
در دقیقه هفتم تیم سوریه فرصتی عالی برای گلزنی به دست آورد كه ضربه سر «عمر الخریبین» را «علیرضا بیرانوند» به زیبایی مهار كرد.
در دقیقه دوازدهم ضربه آزاد بازیكن سوریه با واكنش ناقص بیرانوند همراه شد و توپ برگشتی را «تامر حاج» درون دروازه ایران جای داد تا دروازه تیم كشورمان پس از 12 دیدار باز شود.
در دقیقه 23 حركت انفرادی تماشایی «اشكان دژاگه» و پاس او سبب شد «سردار آزمون» در فرصت گلزنی قرار بگیرد كه این مهاجم جوان به راحتی موقعیت را از دست داد.
در ادامه تیم سوریه برای حفظ گل ارزشمند خود به طور كامل به لاك دفاعی رفت و تنها به حركات پا به توپ «عمر السوما» در فاز هجومی امید داشت.
در دقیقه 45 كرنرهای پرتعداد ایران ثمر داد و ارسال «اشكان دژاگه» و ضربه سر «مرتضی پورعلی گنجی» به دیرك دروازه برخورد كرد و توپ برگشتی را «سردار آزمون» به راحتی به گل مساوی تبدیل كرد.
در سومین دقیقه وقت های تلف شده ضربه آزاد «اشكان دژاگه» را دروازه بان سوریه مهار كرد و در برگشت «مهدی طارمی» نتوانست دروازه خالی را باز كند تا نیمه نخست با تساوی یك بر یك به اتمام برسد.
در نیمه دوم تیم ایران با حملات بیشتری كار را آغاز كرد تا پایان خوبی در مرحله مقدماتی داشته باشد.
در دقیقه 56 «عزت اله پورقاز» به جای «محمد انصاری» وارد زمین شد.
در دقیقه 64 پرتاب اوت بلند «احسان حاج صفی» با تعلل مدافعان میهمان همراه شد تا «سردار آزمون» گل دوم خود و تیمش را به ثمر برساند.
در دقیقه 75 «وحید امیری» به جای «علیرضا جهانبخش» وارد زمین شد تا خط میانی ایران جان تازه ای بگیرد.
بازیكنان سوریه كه توان رسیدن به گل را نداشتند در دقایق پایانی، بازی درگیرانه ای را به نمایش گذاشته و همین امر سبب شد تا كار برای دقایقی به جنجال كشیده شود.
در دقیقه 92 و در حالیكه بازیكنان ایران كار را تمام شده می دانستند، «عمر السوما» از اشتباه مدافعان ایران استفاده كرد و به گل تساوی را به ثمر رساند كه این گل سرنوشت تیم راه یافته به پلی آف را تغییر داد و موجب حذف ازبكستان شد.
*تركیب ایران:
علیرضا بیرانوند، مرتضی پورعلی گنجی، محمد انصاری(عزت اله پورقاز)، میلاد محمدی، رامین رضاییان، احسان حاج صفی، علی كریمی(روزبه چشمی)، اشكان دژاگه، علیرضا جهانبخش(وحید امیری)، مهدی طارمی و سردار آزمون.
*تركیب سوریه:
ابراهیم عالمه، موید عجان، احمد الصالح، هادی المعمری، علا الشبلی، ناصر حاج محمد، زاهر میدانی(ماردیكیان)، فراس الخطیب(حمید میدو)، محمود المواس(یوسف كبا)، عمرالخریبین و عمر السوما.
برای آگاهی از آخرین اخبار ورزش ایران و جهان با كانال ورزشی ایرنا در تلگرام irnavarzesh@ همراه شوید.
ورزشی**3783**1368
خبرنگار: امیر میرزاییان**انتشار: خیراله شفیعی
۰ نفر