۱۴ شهریور ۱۳۹۶، ۹:۳۷
کد خبر: 82655320
T T
۰ نفر
تحقق 23 درصد از تعهد اشتغال هرمزگان در بخش صنعت و معدن

بندرعباس- ايرنا- رئيس سازمان صنعت ، معدن و تجارت هرمزگان گفت: با تلاش هاي صورت گرفته و حمايت هاي دولت ، 23 درصد از تعهد اشتغال استان در اين بخش محقق شده است.

خليل قاسمي سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: از خرداد ماه امسال تاكنون دو هزار و 535 فرصت شغلي در حوزه صنعت و معدن استان ايجاد شده است.
وي ، ميزان تعهد اشتغال هرمزگان در حوزه صنعت و معدن در سالجاري را 10 هزار و 697 اعلام كرد.
به گفته رئيس سازمان صنعت ، معدن و تجارت هرمزگان بيشترين شغل ايجاد شده در هرمزگان در حوزه صنعت و معدن، در بخش معدن با 68 و نيم درصد است.
قاسمي با اشاره به برنامه هاي دولت براي بازگشت صنايع نيمه فعال به چرخه توليد ، خاطرنشان كرد: سامانه بهينه ياب از 28 خرداد براي ثبت نام صاحبان واحدهاي توليدي و صنعتي غير فعال و نيمه فعال استان دوباره راه اندازي شده است.
وي تاكيد كرد: براي سال 96 كه به عنوان سال اقتصاد مقاومتي ، توليد و اشتغال نامگذاري شده ، پرداخت تسهيلات به واحدهاي توليدي راكد و نيمه فعال بايد در اولويت برنامه هاي استان باشد.
وي با بيان اينكه دولت براي رفع موانع توليد مصمم است ، افزود: تنها در سال 95 افزون بر يك هزار و 81 واحد توليدي در كشور به چرخه توليد بازگشت.
رئيس سازمان صنعت ، معدن و تجارت هرمزگان تصريح كرد: متقاضيان دريافت تسهيلات در بخشهاي توليدي، معدني، صنعتي و كشاورزي بايد در سامانه بهين ياب نام نويسي كنند.
قاسمي با اشاره به ظرفيت هاي صنعتي هرمزگان و قابليت صادرات عمده مواد صنعتي توليد شده در استان ، گفت: شهرك هاي صنعتي استان بهترين ظرفيت هاي اقتصادي براي سرمايه گذاري و استقرار واحدهاي صنعتي بخصوص صنايع پائين دستي و تبديلي حوزه نفت ، معدن ، فولاد و آلومينيوم است.
اين مقام مسئول با اشاره به برنامه ريزي هاي انجام شده براي پرداخت تسهيلات رونق توليد به اصناف توليدي استان به منظور تحقق تعهد اشتغال هرمزگان ، گفت: سامانه اصناف هرمزگان براي نام نويسي متقاضيان دريافت تسهيلات است.
استان هرمزگان علاوه بر واحدهاي صنعتي بزرگ داراي 13 شهرك صنعتي و هفت ناحيه صنعتي و 445 واحد صنعتي است كه كمبود نقدينگي مهمترين و بزرگترين مشكل واحدهاي صنعتي به شمار مي رود كه موجب بدهكاري برخي واحدهاي صنعتي بزرگ به بخش انرژي شده است.
قرار است 970 هزار شغل در سال 96 در كشور ايجاد شود و از اين رقم، تعهد استان هرمزگان حدود 35 هزار شغل است.
7198/ 6048
خبرنگار: فاطمه حسيني انتشاردهنده: خليل تنيده
* آگاهي از آخرين اخبار استان در كانال تلگرام ايرنا هرمزگان
* لينك جستجو كانال: irnabandarabas@
*ايميل: irna.hormozgan@yahoo.com