۱۳ شهریور ۱۳۹۶، ۱۵:۵۱
کد خبر: 82654732
T T
۰ نفر

پخش «دزدان مادر بزرگ» و «الغالبون» در شبكه آی فیلم

۱۳ شهریور ۱۳۹۶، ۱۵:۵۱
کد خبر: 82654732
پخش «دزدان مادر بزرگ» و «الغالبون» در شبكه آی فیلم

تهران - ایرنا - مجموعه تلویزیونی «دزدان مادربزرگ» به كارگردانی مهدی صباغ‌زاده و پخش سریال لبنانی «الغالبون» برای علاقه مندان این مجموعه تلویزیونی روی آنتن آی فیلم فارسی و عربی خواهد رفت.

به گزارش ایرنا روابط عمومی شبكه آی فیلم، «دزدان مادربزرگ» در سال 1375-1374 تولید و از شبكه یك سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش شده است و اولین قسمت از این مجموعه تلویزیونی ایرانی، از چهارشنبه 15 شهریور به نمایش گذاشته خواهدشد.
ماجرای «دزدان مادربزرگ» از این قرار است كه در روز عید غدیر خم، پیرزنی كه در منزلش به تنهایی زندگی می‌كند، منتظر فرزندانش است تا به دیدارش بیایند و سری به او بزنند. در این حین، سه دزد جوان، به طمع سرقت یك میراث گران‌بها كه تصور می‌كنند به پیرزن رسیده، وارد منزل او شده و پیرزن را به عنوان گروگان به خانه خود می‌برند. پیرزن به جای نگرانی و ترس، سعی می‌كند با خونسردی و آرامش، جای خالی مادر را برای آن سه جوان پركند. رابطه مهرآمیز و مادرانه پیرزن با سه جوان و جست وجوی فرزندان پیرزن برای یافتن او، ماجراهایی را رقم می‌زند.
نیكو خردمند، حسین پناهی، فرهاد جم، بهروز بقایی، افسر اسدی، گیتی معینی، مهوش وقاری، ملیحه نظری، جمشید گرگین، مهری ودادیان، حبیب اسماعیلی، اسماعیل داورفر، جهانگیر فروهر، منوچهر افسری، نادیا دلدار گلچین، لادن طباطبایی، بیژن بنفشه‌خواه، علی‌اصغر گرمسیری، محمدعلی ورشوچی و حسین معلومی بازیگرانی هستند كه در این مجموعه تلویزیونی به ایفای نقش پرداخته اند.
«دزدان مادر بزرگ» از چهارشنبه 15 شهریور هرروز ساعت 16 و در 13 قسمت از آی فیلم فارسی به روی آنتن می رود و بازپخش آن نیز در ساعت های 24 و 8 صبح روز بعد به نمایش گذاشته می شود.


** پخش سریال پرطرفدار لبنانی «الغالبون»
مجموعه تلویزیونی لبنانی «الغالبون» كه پیش از این از آی فیلم فارسی، با دوبله پخش شده بود، در جدول پخش كانال عربی شبكه آی فیلم قرار گرفته است.
«الغالبون» نخستین سریال شبكه تلویزیونی المنار لبنان است كه توسط این شبكه كه متعلق به حزب‌الله لبنان در دو فصل ساخته شد و آی فیلم عربی پس از اتمام پخش فصل اول، بلافاصله سری دوم این سریال را به نمایش خواهد گذاشت.
مجموعه تلویزیونی «الغالبون1» كیفیت تشكیل مقاومت حزب‌الله لبنان را از سال 1982، هنگام حمله اسرائیل به لبنان تا سال 1985 زمان عقب‌نشینی اسرائیل از شهر صور به نمایش درآورده است و بیانگر دسیسه‌ های ستمگرانی است كه برای شناسایی و از بین بردن فرماندهان غیور لبنان، نقشه می‌كشند. از سوی دیگر فرماندهان حزب‌الله، برای مقابله با صهیونیست و دست‌ نشانده ‌های آنان در نوار مرزی، شجاعانه مبارزه كرده و تا پای جان، در پی‌ اهداف متعالی خویش می‌ ایستند.
باسل خطیب كارگردانی اولین فصل این سریال را بر عهده داشت فتح الله عمر نویسنده آن است و بازیگران معروف لبنانی چون احمد الزین، دارین حمزه، عبدالمجید مجذوب و پی یر داغر در فصل اول این سریال به ایفای نقش پرداخته اند. تصویربرداری آن بیشتر در شهرهای جنوب این كشور و بعلبك و بیروت انجام شده است.
در «الغالبون1» بیش از 100 بازیگر از لبنان و سوریه بازی كرده‌اند و در آن عمار شلق، بازیگر لبنانی، نقش «شهید شیخ راغب حرب» را بازی می‌كند.
فصل دوم این سریال لبنانی به كارگردانی رضوان شاهین و نویسندگی فتح الله عمر، وقایع جدیدی از زندگی اهالی جنوب را پس از خروج نیروهای اشغالگر صهیونیست از صیدا و بخشی از جنوب در بین سال‌های 1985 تا 1992 را به تصویر می كشد.
در «الغالبون2» علاوه بر بازیگرانی چون باسم مغنیه و پی یر داغر كه در فصل اول بودند، طونی عیسي نقش «علی بلال»، رودریگ سلیمان نقش «شهید سمیر مطوط»(حاج جواد)، میشل غانم در نقش «شهید رضا حریری» و اكوب دی جرجیان بازی می‌كنند، السا زغیب جای دارین حمزه را گرفته است و یاسرالموسوی فرزند شهید سیدعباس موسوی در نقش پدر حاضر شده است.
«الغالبون1» به بخش هایی از زندگی «شهید راغب حرب» پرداخته و در اپیزود دوم به زندگی «سید عباس موسوی» از زمان رهبری حزب الله لبنان می‌پردازد و نقش او را در ایجاد عملیات‌های مقاومت و در نهایت شهادتش به تصویر می‌كشد.
اولین قسمت از مجموعه تلویزیونی «الغالبون» چهارشنبه 15 شهریور ساعت 19 پخش می شود. باز پخش آن نیز در ساعت های 1 ، 7 صبح و 13 روز بعد به نمایش گذاشته خواهدشد.
فراهنگ ** 7561 **1823 دریافت كننده: سارا كریمیان ** انتشار: طاهره نبی اللهی
۰ نفر

سرخط اخبار فرهنگ