۱۱ شهریور ۱۳۹۶، ۱۵:۵۷
کد خبر: 82652521
T T
۰ نفر

نیروهای مسلح عراق برای آزادی الحویجه آماده شدند

۱۱ شهریور ۱۳۹۶، ۱۵:۵۷
کد خبر: 82652521
نیروهای مسلح عراق برای آزادی الحویجه آماده شدند

بغداد-ایرنا- نیروهای مسلح عراق برای آزادی الحویجه آخرین پایگاه عناصر تروریستی داعش در جنوب غربی استان كركوك در شمال عراق آماده شده اند و فرماندهی مشترك نظامی در عراق طی دیروز جمعه و امروز شنبه پوسترهایی با عنوان 'قادمون یا الحویجه' (الحویجه ما برای آزادیت آمده ایم) منتشر كرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در برخی از این پوسترهای جدید تبلیغاتی كه وجهه بعدی عملیات نظامی نیروهای عراقی را در الحویجه نشان می دهد، عبارت هایی با عنوان 'الحویجه به زودی آزاد می شود' و 'الحویجه پیروزی بعدی نیروهای عراق است' به چشم می خورد.
همزمان با انتشار این پوسترهای تبلیغاتی، فرماندهی مشترك نظامی در عراق اعلام كرد كه یگان های تازه نفس از پلیس مركزی عراق از سمت بغداد برای شركت در عملیات آزادی الحویجه، راهی استان كركوك شدند.
در همین راستا 'احمد الاسدی' سخنگوی الحشد الشعبی در سخنانی گفت كه عملیات آزادی الحویجه بعد از پایان تعطیلات پنج روزه عید قربان آغاز می شود.
به گفته وی، ریختن پوسترهای تبلیغاتی بر روی شهر الحویجه با بالگرد، برای تشویق اهالی به همكاری با نیروهای مسلح در روزهای اخیر آغاز شده است.
فرماندهی مشترك عملیات نظامی در عراق اعلام كرده كه عملیات آزادی الحویجه شامل بخش شرقی الشرقاط می شود كه تحت تصرف عناصر تروریستی داعش است.
الحویجه در استان كركوك واقع شده كه برخی از جریان های سیاسی كُرد كه درصدد همه پرسی برای تعیین سرنوشت آینده اقلیم كردستان عراق هستند، اعلام كرده اند كه همه پرسی كركوك را نیز در بر می گیرد.
نیروهای پیشمرگ كُرد در حال حاضر در بخش هایی از استان كركوك مستقر هستند و بخشی از محور الحویجه تحت تصرف این نیروها است اما تاكنون در قبال شروع عملیات الحویجه از سوی نیروهای مسلح عراق واكنشی نشان نداده اند.
گفته می شود، یكی از علل تاخیر در عملیات الحویجه تاكنون، وجود نوعی وتُو از سوی كردها به ویژه طیف سیاسی مسعود بارزانی بوده و خواهان مشاركت نیروهای پیشمرگ كُرد در این عملیات بوده اند.
خاورم *4*353*1770*1144
* انتشار دهنده: علیرضا جباری