فضاي سياسي كشور سازنده تر و نرم تر شده است/ مردم ايران خواهان وحدت و همدلي هستند

تهران-ايرنا- عضو هيات رييسه فراكسيون مستقلين ولايي مجلس با تاكيد بر اين كه فضاي سياسي كشور سازنده تر و نرم تر شده است، گفت: مردم ايران خواهان وحدت و همدلي همه قوا و گروه هاي مختلف هستند.

محسن بيگلري روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار پارلماني ايرنا با تاكيد بر افزايش آگاهي سياسي مردم ايران، تاكيد كرد: مردم ما روز به روز هوشمند تر و آگاه تر از گذشته در صحنه هاي سياسي كشور ظاهر مي شوند و حضور پرشور و مشاركت بالاي مردم ايران در انتخابات رياست جمهوري بر اين مساله تاكيد دارد.
وي با تاكيد بر اين كه انتخابات اين دوره رياست جمهوري در فضاي اخلاقي و سازنده انجام شد، گفت: همه گروه ها و جناح هاي سياسي در اين انتخابات اخلاق را رعايت كردند، البته ممكن بود برخي مواقع شاهد فضاهاي تخريبي باشيم، ولي در كل اين فضاها بسيار كم بود.
بيگلري گفت: در انتخابات گذشته، شاهد فضاهاي تخريبي و دعواهاي شديدي ميان گروه هاي مختلف سياسي و همچنين گاهي ميان مردم بوديم ولي امروز مي بينيم مردم ما آگاهانه، حساس و هوشيار و در فضاي آرام سياسي گزينه خود را انتخاب كردند و گروه ها و جناح هاي مختلف نيز وحدت و تعاملشان با يكديگر را بيشتر از قبل كرده اند.
نماينده مردم سقز و بانه در مجلس شوراي اسلامي با تاكيد بر اين كه امروز گروه ها و جناح هاي سياسي نيز در فضاي سياسي آرام تري كارهاي خود را دنبال مي كنند اظهار داشت: در گذشته شاهد تنش هاي بسياري در ميان گروه هاي مختلف بوديم ولي امروز اين گروه ها ضرورت وحدت و همدلي را بيشتر از گذشته حفظ كردند.
وي تصريح كرد: با همدلي و برادري مي توان كشور را ارتقا داد، رشد و پيشرفت كشور در گرو تعامل و همدلي گروه هاي مختلف سياسي و قواي سه گانه است.
عضو هيات رييسه كميسيون برنامه و بودجه مجلس با تاكيد بر اين كه مجلس در راي اعتماد به كابينه، برادري خود را به دولت ثابت كرد، بيان كرد: مجلس در دور گذشته نسبت به كابينه تندتر وارد عمل شد ولي در كابينه دوازدهم شاهد بوديم كه نمايندگان مجلس شوراي اسلامي با همدلي و تعامل با دولت گام برداشتند و دولت را همراهي كردند، امروز نوبت دولت است كه برادري خود را به ما ثابت كند و همراه مجلس و در راستاي تحقق مطالبات مردم گام بردارد.
به گزارش ايرنا ، رييس جمهوري در نخستين گفت وگوي تلويزيوني خود با مردم گفت: در ايام انتخابات فضاي كشور ما به رغم اين كه بسيار رقابتي بود و همه جناح‌هاي مختلف و رقباي انتخاباتي فعال بودند ، اما در عين حال فضا بسيار اخلاقي و قاعده‌مند بود. يعني همه قواعد بازي را بلد بودند.
وي ادامه داد : اگر مي خواهيم به اهدافي كه ملت، انقلاب و نظام ما مي‌خواهد برسيم، راهي جز وحدت، اتحاد و تعامل با يكديگر نداريم.
رئيس جمهوري تصريح كرد: فضاي سياسي را اگر بخواهم بسنجم، من اين فضاي يك ماه گذشته را خيلي مي‌پسند.
وي با بيان اين كه در اين يك ماه گذشته انتقادها سالم‌تر و نرم‌تر بود و لحن‌هاي خشونت‌آميز در فضاي رسانه‌اي ما كمتر ديده مي‌شد، گفت: حتي در مجلس شوراي اسلامي ما براي رأي اعتماد وزرا، فضاي بهتر و زيباتري را نسبت به دولت يازدهم مشاهده كرديم. اينكه همه با هم و كنار هم باشيم و اگر نقدي داريم دلسوزانه و مشفقانه همديگر را نقد كنيم و به فكر اهداف بلند آينده‌مان باشيم بسيار مهم است و بايد اين مسأله را مدنظر قرار دهيم.
سيام**9121**خبرنگار: سميه لاري
انتشار: كتايون لامع زاده