۷ شهریور ۱۳۹۶، ۱۸:۱۷
کد خبر: 82648507
T T
۰ نفر
اولويت دولت دوازدهم توسعه و ايجاد اشتغال در روستاها است

شهرري ـ ايرنا ـ فرماندار ويژه شهرستان ري با بيان اينكه عدم توجه به روستاها در سال هاي گذشته خسارت هاي زيادي را به كشور وارد كرده است گفت: اولويت دولت دوازدهم توسعه و ايجاد اشتغال در روستاها است.

به گزارش ايرنا، هدايت الله جمالي پور روز سه شنبه در همايش مديران، نخبگان و اعضاي شوراي اسلامي شهر و روستاي شهرستان ري به مناسبت هفته دولت تاكيد كرد: روستاهاي مصرف گرا و محتاج به خدمات شهر بايد در آينده اي نزديك به روستاهاي توليدگر و مولد دهه 60 تبديل شوند.
وي مولد و توليدگر شدن روستاهاي كشور را در فرآيند توسعه بسيار مهم و حياتي ارزيابي كرد و اظهار داشت: توجه به محيط و ساكنان روستاها جلوي بسياري از معضلات اجتماعي و حاشيه نشيني را مي گيرد و توليدات روستاييان مي تواند در حركت چرخ هاي اقتصاد كشور مفيد واقع شود.
جمالي پور در ادامه با بيان اينكه 114 طرح عمراني، صنعتي، خدماتي، ورزشي، فرهنگي و آموزشي با اعتبار دو هزار و 540 ميليارد ريالي همزمان با هفته دولت در شهرستان ري به بهره برداري مي رسد خاطر نشان كرد: دولت تدبير و اميد براي توسعه روستاها و رفاه روستاييان شهرستان ري در حوزه هاي بهداشت و درمان، راه هاي روستايي و آب شرب روستايي خدمات ارزنده اي به مردم ارائه كرده است.
وي در بخش ديگر سخنان خود توجه به دو عنصر قانون و مردم را زمينه توسعه كشور دانست و اظهار داشت: مسئولان دولتي و بخصوص شوراهاي شهرها و روستا بايد بدانند كه هر زمان نظام نسبت به مردم و قانون كمي كم توجهي كرده است سرمايه هاي ملي كشور به هدر رفته و بايد هميشه و در همه حال مانند امام خميني(ره) از مردم بر اساس موازين قانوني در جهت رسيدن به اهداف كشور استفاده كرد.
همايش مديران، نخبگان و اعضاي شوراي اسلامي شهر و روستاي شهرستان ري به مناسبت هفته دولت روز سه شنبه با حضور رضوي معاون توسعه روستايي و مناطق محروم نهاد رياست جمهوري، امامي امين معاون استاندار تهران، جمالي پور فرماندار ويژه شهرستان ري، شاهچراغي امام جمعه شهرري و جمعي از اعضاي شوراهاي اسلامي شهر و روستا و نخبگان شهرستان ري در اين شهرستان برگزار شد.
همچنين به مناسبت هفته دولت سه طرح عمراني تعريض جاده روستاي قمصر به دهنو با اعتبار 11ميليارد و 500 ميليون ريال و به طول 1.5 كيلومتر، خط انتقال(كمكي) آب شرب تهران(سد ماملو) به باقر شهر با اعتبار 50 ميليارد ريال و به طول 4 كيلومتر و بوستان 9 دي بخش باقر شهر با مساحت 18 هزار متر مربع به بهره برداري رسيد.
3218 / 6139
خبرنگار: امير جعفري سرگزه**انتشاردهنده: محمد بيدارمنش
۰ نفر