۷ شهریور ۱۳۹۶، ۱۴:۵۹
کد خبر: 82648227
T T
۰ نفر

ايران قطب تشخيص و درمان هپاتيت و بيماري هاي كبد

۷ شهریور ۱۳۹۶، ۱۴:۵۹
کد خبر: 82648227
ايران قطب تشخيص و درمان هپاتيت و بيماري هاي كبد

تهران-ايرنا-رئيس شبكه هپاتيت ايران با اشاره به برگزاري كنفرانس هپاتيت تهران درشهريورماه، گفت:معرفي توانمندي هاي علمي به دنيا، معرفي تهران به عنوان قطب تشخيص و درمان هپاتيت و بيماري كبد و گسترش همكاري هاي بين المللي در اين زمينه از جمله اهداف برگزاري اين كنفرانس است.

هفتمين كنفرانس بين المللي هپاتيت تهران روزهاي 15 تا 17 شهريور ماه به مدت سه روز در سالن همايش هاي بين المللي رازي تهران و روز چهارم در شهرهاي بيرجند و شيراز برگزار خواهد شد.
دكتر سيد مويد علويان روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار علمي ايرنا با اشاره به اينكه مباحث اين كنگره عمدتا بر روي هپاتيت B و C متمركز است، ادامه داد: بيماريهاي كبدي، هپاتيت هاي ويروسي، كبد چرب ، هپاتيت خودايمن، سرطان كبد، سيروز كبدي و هپاتيت هاي B و C از جمله موضوعاتي هستند كه در كنفرانس به آنها پرداخته مي شود.
وي گفت: بيش از 30 محقق صاحب نام دنيا از 9 كشور در هفتمين كنفرانس هپاتيت تهران حضور مي يابند و يافته هاي جديد خود را در قالب سخنراني بيان مي كنند.
رئيس هفتمين كنفرانس بين المللي هپاتيت تهران بيان كرد: اين افراد صاحب نام از كشورهايي مانند آمريكا، انگليس، فرانسه، آلمان، ايتاليا، گرجستان، تركيه و قبرس در اين كنگره شركت مي كنند.
وي بيان كرد: اين رويداد علمي براي دومين بار و با همكاري انجمن مطالعات كبدي اروپا از 15 تا 17 شهريور ماه در سالن همايش هاي بين المللي رازي تهران برگزار مي شود.
علويان اظهار كرد كه بيش از 250 مقاله در هفتمين كنفرانس هپاتيت تهران پذيرفته شده كه از اين تعداد بيش از 25 مقاله خارجي است كه در اين كنفرانس ارائه مي شود.
رئيس هفتمين كنفرانس بين المللي هپاتيت تهران ادامه داد: علاوه بر كشورهاي اروپايي، تعدادي افراد از كشورهاي منطقه از جمله عراق، آذربايجان، تاجيكستان، پاكستان، مالزي، افغانستان و بنگلادش به عنوان شركت كننده در اين رويداد علمي حضور دارند.
وي گفت: علاوه بر 21 سخنران خارجي از 9 كشور دنيا، 55 محقق برجسته داخلي مطالب خود را در قالب سخنراني ارائه خواهند داد.
رئيس هفتمين كنفرانس بين المللي هپاتيت تهران به استقبال خوب محققان ايراني اشاره كرد و گفت: تاكنون بيش از هزار نفر از داخل كشور در اين مراسم ثبت نام كردند و پيش بيني مي شود تا چند روز آينده اين تعداد به هزار و 800 نفر برسد.
وي ادامه داد كه سامانه پخش زنده اين رويداد علمي فعال شده و نيازي به حضور فيزيكي افراد در اين مراسم نيست. تاكنون 220 نفر از 31 استان و همچنين چند نفر از 8 كشور خارجي براي استفاده از مطالب كنگره از اين طريق، ثبت نام كردند.
رئيس هفتمين كنفرانس بين المللي هپاتيت تهران به برگزاري 8 كارگاه آموزشي در اين كنفرانس اشاره كرد و گفت: تشخيص و درمان هپاتيت C براي پزشكان عمومي و مباحث اخلاق در انتشار و مقاله نويسي از جمله كارگاه هايي هستند كه در اين كنفرانس برگزار مي شود.
علمي 1201**1440
خبرنگار: عبدالكريم جبارپور** انتشار:گلشن
۰ نفر