۶ شهریور ۱۳۹۶، ۱۴:۱۱
کد خبر: 82646713
T T
۰ نفر
دولت یازدهم امكان بهره مندی 123 شهر و 9 هزار روستا ازنعمت گاز را فراهم ساخت

تهران- ایرنا- مدیر گازرسانی شركت ملی گاز ایران، دولت یازدهم را پیشرو در عملیات گازرسانی دانست و گفت: 9 هزار روستا و 123 شهر در چهار سال گذشته از نعمت گاز بهره مند شدند كه در واقع 90 درصد از جمعیت تحت پوشش قرار گرفتند.

به گزارش ایرنا به نقل از وزارت نفت، سعید مومنی افزود: دولت یازدهم همسو با سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، محرومیت‌زدایی و گسترش عدالت اجتماعی، تمام زیرساخت‌های لازم برای توسعه گازرسانی در داخل كشور بویژه گازرسانی به روستاها را فراهم كرده است.
وی افزود: پیش از آغاز به كار دولت یازدهم، 975 شهر و 14 هزار روستا به شبكه سراسری گاز متصل بودند، این در حالی است كه در چهار سال فعالیت دولت یازدهم، 9 هزار روستا و 123شهر دیگر به شبكه سراسری گازرسانی متصل شده اند.
به گفته مومنی، اكنون96 درصد خانوارهای شهری و 72 درصد خانوارهای روستایی كه در مجموع شامل 90 درصد جمعیت ایران می شود، از نعمت گاز طبیعی برخوردارند.
مدیر گازرسانی شركت ملی گاز ایران با بیان این كه همزمان با هفته دولت امسال پروژه‌های گازرسانی به 11 شهر با هزینه‌ای معادل 135 میلیارد تومان به بهره برداری می رسد، اضافه كرد: با انجام این كار، امكان بهره‌مندی بیش از 35 هزار خانوار از نعمت گاز طبیعی فراهم می شود.
وی اضافه كرد: همزمان با این اقدام، آغاز عملیات اجرایی گازرسانی به هشت شهر جدید با هزینه‌ای معادل 152 میلیارد و 700 میلیون تومان در هفته جاری آغاز می شود كه با به اتمام رسیدن این پروژه، حدود 27 هزار خانوار دیگر نیز از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند خواهند شد.
مومنی گفت: بهره‌برداری از پروژه‌های گازرسانی به یك هزار و 172 روستا با هزینه‌ای برابر 775 میلیارد تومان نیز آغاز شده است كه سبب بهره‌مندی بیش از 103 هزار و 500 خانوار از این انرژی پاك می شود.
مدیر گازرسانی شركت ملی گاز ایران از آغاز عملیات اجرایی گازرسانی به یكهزار و 380 روستای جدید نیز با هزینه‌ای برابر 880 میلیارد تومان خبر داد و گفت: با اجرای این پروژه‌ها، حدود 127 هزار خانوار دیگر هم تحت پوشش قرار می گیرند.
وی افزود: عملیات اجرایی بیش از 415 پروژه جنبی و گازرسانی شامل؛ ال.ان.جی، خطوط انتقال و صنایع عمده نیز همزمان با هفته دولت با هزینه‌ای معادل 29 میلیارد و 200 میلیون تومان آغاز می‌شود.
به گزارش ایرنا، در ماه های پایانی سال 95 با گازرسانی به زاهدان، آخرین مركز استان در كشور كه فاقد شبكه گازرسانی بود نیز به شبكه گازرسانی متصل شد.
تكمیل شبكه گازرسانی در كشور با هدف تثبت و پایدار دسترسی گاز مناطق شمالی و شمال غربی كشور نیز از دیگر اقدامات دولت یازدهم بوده است. پیش از این، مناطق یادشده همواره با مشكل افت فشار و قطعی گاز در ماه های سرد سال مواجه بودند.

برای آگاهی از آخرین اخبار اقتصادی ایران و جهان با كانال اقتصادی ایرنا در تلگرام همراه شوید:
IRNAeco@
https://t.me/irnaeco
اقتصام**2022** 1559 **خبرنگار: میثم طاهری** انتشار: حسین عضدی فسا
۰ نفر

سرخط اخبار اقتصاد