تاكيد نمايندگان بر پرداخت حقوق كامل نيروهاي مسلح و رعايت حرمت مجلسيان از سوي خبرنگاران

تهران-ايرنا- پرداخت حقوق 23 روزه كاركنان نيروهاي مسلح به جاي يك ماه، اجرايي شدن قانون كسر خدمت فرزندان ايثارگران، رعايت حرمت نمايندگان ازسوي خبرنگاران مستقر در مجلس و در دستور كار قرار گرفتن طرح پاسخگويي وزيران به نمايندگان از محورهاي تذكرهاي امروز - دوشنبه - نمايندگان مجلس شوراي اسلامي بود.

به گزارش خبرنگار پارلماني ايرنا، عبدالرضا مصري نماينده مردم كرمانشاه در مجلس شوراي اسلامي در جلسه علني روز دوشنبه مجلس در تذكري شفاهي گفت: نيروهاي ارتش و سپاه بدون هيچ امكاناتي در حال حفاظت از مرزها هستند اما متاسفانه بجاي يك ماه حقوق 23 روز به آنها حقوق واريز شده است كه بايد هرچه سريع تر حقوق آنان به صورت كامل پرداخت شود.
عزت الله يوسفيان ملا نماينده مردم آمل در مجلس نيز در در تذكري شفاهي خطاب هيات رييسه مجلس گفت: بايد به حرمت نمايندگان توجه شود و به خبرنگاران كه در صحن علني حاضر هستند، بايد تاكيد كنم يك نماينده با وجود 10 ساعت تاخير در پرواز هواپيما به تهران رسيده است، به طور طبيعي با مشكل كم خوابي مواجه است.
وي افزود: در جلسات هيات دولت سه دقيقه پاياني به خبرنگاران اجازه حضور داده مي شود، خبرنگاران بايد در صحن علني حضور داشته باشند، اما بايد اين عزيزان رعايت كنند و اين گونه نباشد كه فردا رقيب نماينده بگويد كه بنده يك عكس در اختيار دارم كه اگر در حوزه انتخابيه پخش شود، صورت خوشي ندارد بنابراين بايد حرمت ها رعايت شود.
فريده اولاد قباد نماينده مردم تهران در مجلس نيز در تذكري شفاهي خطاب به وزير آموزش و پرورش اظهاركرد: با بسترسازي براي جذب نيروهاي كارآمد در آموزش و پرورش با آموزش‌ هاي علمي و اعتلاي منزلت اجتماعي معلمان با اقدامات فرهنگي و رفاهي مي ‌توان به تربيت نسل توانمند آينده اميدوار بود.
وي همچنين از وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح خواست اجرايي شدن قانون كسر خدمت از فرزندان ايثارگران و جانبازان را دنبال كند.
نماينده مردم تهران در مجلس خواستار پرداخت به موقع حقوق نيروهاي مسلح به خصوص ارتش و سپاه شد.
يحيي كمالي پور نماينده مردم جيرفت در مجلس نيز در تذكري شفاهي گفت: براساس ماده 24 آيين نامه داخلي مجلس، بايد به طرح هاي دوفوريتي توجه شود كه اين طرح ها به صحن علني مي آيد ولي به نتيجه اي نمي رسد.
وي يادآور شد: فوريت طرح ضرورت پاسخگويي وزيران به نمايندگان مجلس كه به تصويب رسيده است قرار بود در كميسيون آيين نامه داخلي مجلس به صورت فوري اصلاحاتي انجام و به صحن علني بيايد اما متاسفانه اقدامي در اين خصوص انجام نشده است كه بايد اين موضوع به فوريت در دستور كار قرار گيرد.
محمدرضا پورابراهيمي نماينده مردم كرمان در مجلس نيز در تذكري شفاهي از وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي خواست تا به مشكلات بازنشستگان صنعت فولاد رسيدگي كند.
همچنين حبيب‌ الله دهمرده نماينده مردم زابل در مجلس در تذكري شفاهي خاطرنشان كرد: نيروهاي ارتش و سپاه مسئوليت ‌هاي بسياري دارند اما وضعيت پرداخت حقوق آن ها از لحاظ زماني و مبلغ مطلوب نيست و لازم است مورد رسيدگي و پيگيري قرار گيرد.
سيده ‌فاطمه ذوالقدر نماينده مردم تهران در مجلس نيز در تذكري شفاهي گفت: بر اساس اصل ۲۱ قانون اساسي، دولت موظف به حفظ حقوق زنان با رعايت موازين اسلامي و احياي حقوق مادي و معنوي آن ها و همچنين حمايت از مادران و كودكان بي ‌سرپرست است اما به رغم وجود اين قانون، دستورالعمل وزارت كار درباره اخراج مادران كارگر شيرده تا پايان دو سالگي فرزندانشان مغاير قانون كار و سياست‌ هاي كلي جمعيت است كه بايد در اين زمينه بازنگري صورت بگيرد.
نادر قاضي پور، احمد اميرآبادي، عليرضا محجوب و حميدرضا فولادگر نمايندگان اروميه،قم، تهران و اصفهان در مجلس در تذكري كتبي به وزير دفاع خواستار تسريع در پرداخت حق و حقوق نيروهاي مسلح شدند.
سيده فاطمه حسيني و سيده حميده زرآبادي نمايندگان تهران و قزوين در مجلس در تذكري به وزير كشور بر لزوم تفكيك زباله از مبدا در تهران تاكيد كردند.
سيام*9254**1336
خبرنگار: سجاد خسروانيان**انتشار: مهرنوش خانزائي