۲ شهریور ۱۳۹۶، ۱۱:۰۵
کد خبر: 82642024
T T
۰ نفر
معاون استاندار خوزستان: برجام و توافقات هسته ای اثربخشی بالایی بر اقتصاد كشور داشت

اهواز- ایرنا- معاون امور اقتصادی استانداری خوزستان با بیان این كه برجام و توافقات هسته ای اثربخشی بالایی بر اقتصاد كشور داشت گفت: افزایش صادرات نفت در سال های 94 و 95 كه به رشد درآمدهای ارزی كشور منجر شد گواهی بر این ادعاست.

به گزارش ایرنا سید علی بحرینی مقدم روز پنجشنبه در نشست فعالان اقتصادی خوزستان با حضور وزیر نفت اظهار كرد: برجام تاثیر بسزایی در اثربخشی اقتصاد كشور و به دنبال آن اقتصاد استان داشته و آزادی وجوه مسدود شده، گشایش خطوط ارتباطی، افزایش تعاملات سرمایه گذاری را به دنبال داشت.
وی افزود: همچنین افزایش تولید و صادرات نفت و حفظ سرمایه ایران در اوپك باعث شد تا تحرك و جنبش قابل توجهی در اقتصاد كشور درطول سال های 94 و 95 صورت گیرد.
وی بیان كرد: ارزش نفت در سه ماهه نخست سال 95 نسبت به مدت مشابه آن در سال 94 اختلاف معناداری داشت اما انتظار می رفت آثار و بركت های افزایش صادرات نفت در خوزستان نمود بیشتری پیدا كند.
بحرینی با بیان این كه نفت موتور محركه بخش های دیگر اقتصادی در كشور است گفت: نفت اگرچه خود تاثیرپذیری زیادی از سایر بخش ها ندارد اما تاثیرگذاری بالایی بر روی بخش های دیگر دارد.
وی ادامه داد: باوجود این ظرفیت ها اكنون صنایع تبدیلی و تكمیلی در خوزستان عملكرد قابل قبولی نداشته و باید ارزش افزوده و اشتغالزایی این صنایع بیشتر شود.
معاون امور اقتصادی استانداری خوزستان ادامه داد: طرح شهرك صنایع تبدیلی و تكمیلی امیدیه در حال پیگیری است تا بتوانیم از ارزش افزوده صنایع پتروشیمی و نفت بهره مندی بیشتری داشته باشیم.
وی اظهار كرد: اكنون بسیاری از صنایع فولادسازی و نورد در كشور با حداقل ظرفیت فعالیت می كنند و برخی از صنایع بزرگ ما نیز به صورت سفارشی كار می كنند.
بیژن زنگنه وزیر نفت روز پنجشنبه در جمع فعالان اقتصادی خوزستان در سالن جلسات استاندار خوزستان حضور یافت.
7152/6064
خبرنگار: محمد رضا خبازان: انتشار دهنده: محسن بهاروند