۲ شهریور ۱۳۹۶، ۱۰:۳۲
کد خبر: 82641977
T T
۰ نفر
فرماندار: 115 طرح درهفته دولت دربروجرد به بهره برداری می رسد

بروجرد - ایرنا - معاون استاندار لرستان وفرماندار بروجرد گفت: 115 طرح با اعتبار 540 میلیارد ریال درهفته دولت در بروجرد به بهره برداری می رسد.

به گزارش خبرنگار ایرنا علی كورانی فر روز پنجشنبه دردیدارشورای اداری شهرستان بروجرد با امام جمعه این شهركه به مناسبت هفته دولت برگزارشد اظهاركرد: با بهره برداری از این طرح ها زمینه اشتغال 133 تن به صورت مستقیم و یكهزارو 800 تن نیز به صورت غیرمستقیم فراهم می شود.
وی افزود: این طرح ها شامل آبرسانی، برق رسانی، گازرسانی، عمران شهری وشهرسازی هستند كه افتتاح وبه بهره برداری می رسند.
فرمانداربروجرد بیان كرد: عملیات اجرایی ونصب تجهیزات بیمارستان آیت الله بروجردی به اتمام رسیده ودر هفته دولت با حضورمسئولان ارشد وزارتخانه و استانی به بهره برداری می رسد.
كورانی فربا اشاره به سد آبسرده به عنوان یكی ازطرح های مهم عمرانی شهرستان بروجرد اضافه كرد: عملیات اجرایی این سد توسط جهاد نصردرسه شیفت كاری درحال اجرا است و با زمان بندی 36 ماهه دردهه فجر سال 98 به بهره برداری می رسد.
وی ادامه داد: تا پایان امسال ۱۰۲ روستای بروجرد گازرسانی می شوند كه با بهره برداری از این طرح ها حدود ۹۲ درصد جمعیت روستایی این شهرستان از نعمت گازشهری بهره مند می شوند.
معاون استاندارلرستان با اشاره به اینكه ۸۴ درصد مسكن روستایی درشهرستان بروجرد نوسازی شده است گفت: در۱۰۰ درصد روستاهای شهرستان بروجرد طرح هادی ازیك تا سه فازانجام شده است.
كورانی فرافزود: احداث شهرك نمایشگاه های خودرویی بروجرد یكی ازطرح های عمرانی سال جاری است كه با پیشرفت خوبی درحال احداث می باشد.
وی اظهاركرد: با پیگیری های انجام شده شركت آباد راهان پارس طرح احداث منطقه ویژه اقتصادی شهرستان بروجرد را برعهده گرفته است.
فرمانداربروجرد به همه مدیران دستگاه های دولتی و خصوصی توصیه كرد به منظورتحقق اجرای منویات مقام معظم رهبری درسال اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال برای تامین نیازهای مردم جذب سرمایه گذاربخش خصوصی را در دستور كار قراردهند‌.
كورانی فربا اشاره به اینكه شهیدان رجایی و باهنرمصداق بارزخادمین امین ملت ایران بودند اضافه كرد: هفته دولت فرصت مناسبی برای ارائه خدمات مجموعه حاكمیت نظام جمهوری اسلامی به مردم است.
دراولین روزازهفته دولت اعضای شورای اداری شهرستان بروجرد پس ازدیدا با امام جمعه این شهربا حضوردرگلزارشهدای بروجرد به مقام شامخ شهدا ادای احترام كردند.
بروجرد با بیش از 350 هزارتن جمعیت و یك هزارو 606 كیلومترمربع مساحت در شمال لرستان واقع و دومین شهرستان پرجمعیت این استان است.
دوم تا هشتم شهریوردرتقویم كشورایران به مناسبت انفجاردفترنخست وزیری درهشتم شهریورسال 1360 و شهادت شهیدان محمد علی رجایی رئیس جمهور و محمد جواد باهنرنخست وزیربه عنوان هفته دولت نامگذاری شده است.
7190/7273 خبرنگار: علیرضا سلیمانی روزبهانی** انتشاردهنده: مقداد بهاروند احمدی