۲ شهریور ۱۳۹۶، ۹:۴۹
کد خبر: 82641922
T T
۰ نفر

كاهش 21 درصدي ازدواج در آذربايجان غربي

۲ شهریور ۱۳۹۶، ۹:۴۹
کد خبر: 82641922
كاهش 21 درصدي ازدواج در آذربايجان غربي

اروميه- ايرنا- رئيس گروه ساماندهي امور جوانان اداره كل ورزش و جوانان آذربايجان غربي گفت: هفت هزار و 770 مورد ازدواج در سه ماه اول سال جاري به ثبت رسيده كه نسبت به مدت مشابه سال گذشته 21 درصد كاهش يافته است.

مهدي همايوني فر روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا با اشاره به فعاليت مناسب خيران ازدواج در اين استان افزود: به منظور ساماندهي تعداد خيران و فعالان عرصه ازدواج، نخستين مجمع خيران اين حوزه در استان تا پايان سال جاري در اروميه افتتاح مي شود تا زمينه هاي ازدواج در بين جوانان فراهم شود.
وي ادامه داد: اولويت اول اداره كل ورزش و جوانان راه اندازي مجمع مردم نهاد خيران ازدواج با هدف ساماندهي امور ازدواج جوانان استان در غالب سازمان هاي مردم نهاد است.
وي اضافه كرد: بهره گيري از ظرفيت عظيم جوانان توانمند ايران اسلامي زمينه ساز دستيابي به بالندگي و موفقيت هاي ارزشمند و غرورآفريني است و در هر برهه اي از زمان موجب اعتلاء، اقتدار و سربلندي ميهن عزيز اسلامي مي شود.
وي ادامه داد: استفاده از فكر و ايده جوانان از برنامه هاي مهم اين اداره كل است زيرا كشف صحيح و بارور كردن اين استعدادها به منظور ارتقا بهره وري جوانان در عرصه هاي مهم علمي و فرهنگي، اجتماعي، اقتصادي، سياسي ضروري است.
همايوني فر با اشاره به برنامه هاي هفته ازدواج نيز گفت: افتتاح نمايشگاه دستاوردهاي حوزه ازدواج جوانان، برگزاري جشنواره ازدواج جوانان، راه اندازي كمپين هاي تبليغاتي و فضاي مجازي، اجراي نمايش هايي با محوريت ازدواج جوانان و اجراي كارگاه هاي آموزشي با محوريت ازدواج در سراسر استان از اهم برنامه هاي هفته ازدواج سال جاري است.
وي ادامه داد: تجليل از 35 زوج جوان برتر و نخبه استان، نويسندگان برتر حوزه ازدواج، روحانيون فعال حوزه ازدواج، معرفي دستگاه هاي فعال اين حوزه و ارائه و شناسايي الگوهاي برتر ازدواج از ديگر برنامه هاي اداره كل ورزش و جوانان استان در هفته ازدواج است.
وي با اشاره به فعاليت چهار مركز مشاوره در آذربايجان غربي اظهار كرد: راهنمايي و ارائه خدمات حرفه اي مشاوره به جوانان و خانواده ها براي ازدواج آگاهانه و پايدار و نيز تحكيم و تعالي خانواده مطابق با موازين شرعي و اصول بهداشت رواني، پيشگيري كاهش و كنترل آسيب هاي تهديد كننده سلامت ازدواج و تحكيم و تعالي خانواده به جوانان و خانواده ها، ارائه خدمات تخصصي تسهيل ازدواج با محورهاي آموزش، راهنمايي و مشاوره و كمك به ايجاد نشاط و آرامش آگاهانه و پايدار در خانواده از اهم اهداف اين مراكز است.
رئيس گروه ساماندهي امور جوانان اداره كل ورزش و جوانان آذربايجان غربي با اشاره به اينكه مراكز مشاوره قبل از ازدواج و مشاوران مستقر در آن وظيفه ارتقاء آگاهي زوجين نسبت به روابط زناشويي، تنظيم خانواده، مراقبت هاي لازم در دوران بارداري، انجام واكسيناسيون و مشاوره ژنتيك در صورت لزوم و بهداشت رواني و بيماريهاي پس از ازدواج را برعهده دارد.
وي با اشاره به اينكه تعداد مراكز مشاوره در استان كم است، ادامه داد: اين تعداد تا پايان سال جاري به 17 مركز افزايش مي يابد تا اين مراكز در تمامي شهرستان هاي اين استان فعاليت كنند.
همايوني فر بيان كرد: تعداد سازمان هاي مردم نهاد فعال در امور جوانان اين استان به 110 سازمان در سال جاري رسيده كه 60 سازمان مردم نهاد از اين تعداد در حال حاضر داراي اعتبارنامه بوده و مابقي در حال گرفتن اعتبارنامه، در دست بررسي يا انجام مراحل دريافت مجوز است و اين امر نشانگر توجه دولت به توسعه‌‎ مشاركت‌هاي اجتماعي و فرهنگي است.
وي ادامه داد: رسانه ها مي توانند نهضت حساس سازي جامعه نسبت به پيگيري امور جوانان و حمايت از آنها را در جامعه آغاز كنند و به نوعي مروج و فرهنگ ساز اين امر نيك و خداپسندانه در جامعه باشند.
به گزارش ايرنا هفته ازدواج همه ساله مصادف با سالروز پيوند آسماني اميرالمومنين (ع) و حضرت فاطمه (س) برگزار مي شود.
8135/ 3072
** خبرنگار: شهين بيدادرس ** انتشار دهنده: عليرضا فولادي

سرخط اخبار استان‌ها