۲ شهریور ۱۳۹۶، ۹:۰۳
کد خبر: 82641880
T T
۰ نفر
گازرسانی به 18 هزار خانوار روستایی كهگیلویه و بویراحمد در چهار سال گذشته

یاسوج - ایرنا -مدیرعامل شركت گاز كهگیلویه و بویراحمد گفت: از سال 1392 تاكنون حدود 18 هزار خانوار روستایی از نعمت گاز برخوردار شدند كه این میزان معادل 47 درصد از كل عملكرد این شركت از ابتدا تاكنون بوده است.

به گزارش ایرنا رحمان خادم روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران در یاسوج افزود: جمعیت بهره‌مند از گاز روستایی كهگیلویه و بویراحمد در دولت یازدهم بیش از 60 هزار نفر است.
وی با اشاره به اینكه ٧٥درصد از روستاهای واجد شرایط این استان از نعمت گاز برخوردار هستند افزود: این میزان در شهرستان گچساران ١٠٠درصد، بویراحمد ٨١درصد، كهگیلویه ٤٦درصد، باشت ٨٥درصد، دنا ٨١درصد، چرام ٨٦درصد، بهمئی ٣٩درصد و لنده ٦٧درصد است.
وی به شروع عملیات اجرایی گازرسانی به ۵۶ روستای شهرستان دنا و بهمئی در هفته دولت اشاره كرد و گفت: این طرح در قالب گازرسانی به مجموعه روستاهای سرآسیاب و ممبی (۳۸ روستا)، مجموعه روستاهای كت (۱۱ روستا) و گازرسانی به روستاهای سادات محمودی (۷ روستا) اجرا می‌شود.
مدیر عامل گاز استان كهگیلویه و بویراحمد گازرسانی به بخش سرآسیاب و منطقه ممبی شهرستان بهمئی را یكی دیگر از پروژه‌های مهم گازرسانی استان دانست و افزود: عملیات اجرایی این طرح از سمت شهرستان لنده با خط ٦ اینچ و اعتباری بالغ‌بر 160 میلیارد ریال آغاز خواهد شد.
وی تصریح كرد: جمعیت بهره‌بردار این طرح بیش از 17 هزار نفر است.
وی تأكید كرد: ١٦٨هزار خانوار در استان كهگیلویه و بویراحمد از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند هستند كه از این تعداد ١٢٢هزار و٦٠٠ خانوار شهری و ٤٥ هزار و چهارصد خانوار روستایی است
خادم تصریح كرد: ٩٧درصد كل خانوارهای شهری و٧٢درصد خانوارهای روستایی استان از نعمت گاز طبیعی بهره مند شدند.
كهگیلویه و بویراحمد براساس سرشماری عمومی نفوس و مسكن 1395 بیش از 713 هزار نفر جمعیت دارد كه كمتر از 50 درصد آنها در روستاها زندگی می كنند.
از مجموع ١٧ شهر كهگیلویه و بویراحمد ١٥شهر از نعمت گاز طبیعی بهره مند هستند.
گازرسانی به 2 شهر دیشموك و قلعه رئیسی در حال انجام است.
خبرنگار: فرزانه شریفی**انتشاردهنده: سید ولی موسوی نژاد
8143/6110