۲ شهریور ۱۳۹۶، ۱:۲۶
کد خبر: 82641771
T T
۰ نفر
شوراي عالي سياسي يمن: پاسخ سختي به متجاوزان خواهيم داد

تهران – ايرنا – شوراي عالي سياسي يمن شامگاه چهارشنبه در واكنش به حمله هوايي ائتلاف عربي به سركردگي عربستان به صنعا و كشته شدن بيش از 40 تن، اعلام كرد كه متجاوزان پاسخ سختي خواهند ديد.

به گزارش پايگاه خبري الممسيره يمن، شوراي عالي سياسي يمن در بيانيه خود با محكوم كردن اين حمله افزودند: مردم بايد آماده مرحله جديدي از مبارزه باشند و پاسخ متجاوزان سخت تر خواهد بود.
شوراي عالي سياسي يمن تاكيد كرده است كه هرگز اجازه نخواهند داد تا يمن وارد درگيري هاي داخلي با اهداف سياسي شود و از مسئولان امنيتي خواسته تا با آمادگي بيشتري امنيت پايتخت را برقرار كنند.
براساس تازه ترين آمار، شمار قربانيان حملات هوايي ائتلاف عربي به استان صنعا به 46 تن رسيده است.
جنگنده هاي ائتلاف عربي به سركردگي عربستان صبح چهارشنبه در چند نوبت مناطق اطراف صنعا پايتخت يمن را بمباران كردند.
در حمله جنگنده هاي اتئلاف عربي به خوابگاهي در منطقه 'بيت العزي' در شهرستان 'أرحب' در شمال صنعا نيز دستكم 35 غيرنظامي كشته و 13 نفر زخمي شدند.
در همين حال، عبدالملك بدر الدين الحوثي رهبر جنبش انصارالله يمن با صدور بيانيه اي با ابراز همدردي با خانواده قربانيان اين حملات را محكوم كرد.
در اين بيانيه آمده است كه مسئوليت ما مقابله با متجاوزان است.
وي در بيانيه خود افزوده است: حملات صبح امروز صنعا نشان داد كه ما مردم يمن مورد هدف قرار گرفته ايم و بايد با مشكلات داخلي و همچنين تجاوز با مسئوليت و جديت برخورد كنيم.
عربستان همراه با چند كشور ديگر از ششم فروردين سال 94 اقدام به تجاوز نظامي به يمن و محاصره زميني، دريايي و هوايي اين كشور با هدف بازگرداندن عبدربه منصور هادي رئيس جمهوري مستعفي يمن به قدرت كرد .
اين تجاوز نظامي تاكنون نتيجه اي جز كشتار بيش از 12هزار يمني و زخمي شدن ده ها هزار تن ديگر و همچنين آواره شدن ميليون ها يمني و ويراني زيرساخت هاي اين كشور نداشته است.
شبك**9365**1392**مترجم: رضا ميرزائي**انتشار: ابوالفضل بابايي