۱ شهریور ۱۳۹۶، ۲۲:۳۲
کد خبر: 82641713
T T
۰ نفر
نخستين جشنواره فرهنگي ورزش بانوان در بانه برگزار شد

سنندج - ايرنا - مسئول ورزش بانوان بانه از برگزاري نخستين جشنواره فرهنگي، ورزشي با عنوان فراغت بانوان با ورزش در اين شهر خبر داد.

به گزارش ايرنا، ويان وثوقي روز چهارشنبه در حاشيه برگزاري اين جشنواره در سالن ورزشي شهيد صفري، گفت: جشنواره فرهنگي، ورزشي با حضور 10 تيم سه نفر از بانوان ورزشكار برگزار شد و تركيب تيم هاي شركت كننده شامل مادر بزرگ، مادر و دختر، مادر و 2 دختر و يا سه خواهر بود.
وي اظهار كرد: تيم هاي شركت كننده در رشته هاي ورزشي بدمينتون، بسكتبال، دارت، طناب بازي و ورزش هاي روستايي و بازي هاي محلي يه قل دو قل و لي لي با هم به رقابت پرداختند.
وثوقي هدف از برگزاري جشنواره ورزشي بانوان را نهادينه سازي ورزش در خانواده به عنوان اولين پايگاه اجتماعي، ايجاد نشاط و شادابي در زنان در همه رده هاي سني و ارتقاي سطح سلامت جسماني، رواني و اجتماعي خانواده ها، افزايش سواد حركتي در بين اعضاي خانواده، گسترش فرهنگ كار گروهي در خانواده، غني سازي و كيفيت بخشي به اوقات فراغت اعضاي خانواده و بستر سازي به منظور كاهش آسيب هاي اجتماعي اعلام كرد.
در حاشيه برگزاري اين جشنواره، ايستگاه سلامت به منظور غربالگري مشكلات ساختار قامتي و همچنين نمايشگاه خطر سنجي براي آگاه سازي بانوان از وضعيت خود و شناخت بيماري هاي رايج و راه هاي پيشگيري از آنها با همكاري شبكه بهداشت و درمان بانه برپا شده بود.
در پايان اين جشنواره ورزشي سه تيم برتر اين مسابقات معرفي شدند تا به عنوان نماينده شهرستان به مسابقات استاني اعزام شوند.
تيم اول سه خواهر: صبري سعيدي، گوهر سعيدي و سميه سعيدي
تيم دوم اين جشنواره مادر و 2 دختر: منيره فضلي، دنيا نويدي و دريا نويدي
تيم سوم اين جشنواره مادر و 2 دختر: نظيره عبدالهي، سارينا عباسي و ثنا عباسي
چهار هزار و 500 نفر از بانوان بانه در رشته هاي مختلف ورزشي فعاليت دارند.
شهرستان بانه با 158 هزار نفر جمعيت در غرب سنندج مركز استان كردستان واقع شده است.
خبرنگار: زينب طلايي ** انتشار دهنده: مجيد سليماني
7469/9102
**آگاهي از آخرين اخبار استان كردستان در كانال زير:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهاي پيام /*