۳۰ مرداد ۱۳۹۶، ۱۹:۵۰
کد خبر: 82639030
T T
۰ نفر

كاهش شدید محبوبیت ترامپ در ایالت های هوادارش

۳۰ مرداد ۱۳۹۶، ۱۹:۵۰
کد خبر: 82639030
كاهش شدید محبوبیت ترامپ در ایالت های هوادارش

نیویورك-ایرنا-نتایج نظر سنجی های جدید نشانگر این است كه محبوبیت دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریكا حتی در سه ایالتی كه سرنوشت انتخابات 2016 را به نفع او نغییر داد بطور چشمگیری كاهش یافته و میانگین حامیان او در این ایالت ها به زیر 40 درصد رسیده است.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا،نتیجه سه نظر سنجی شبكه خبری ان بی سی و موسسه پژوهشی ماریست نشان می دهد كه بیش از 50 در صد از ساكنان ایالت های میشیگان ، پنسیلوانیا و ویسكانسین كه آرا غیرمنتظره آنها سرنوشت انتخابات ریاست جمهوری آمریكا را به نفع ترامپ و شكست هیلاری كلینتون تغییر داد، بشدت از عملكرد رئیس جمهوری ایالات متحده نومید شده و نسبت به وی نظری منفی پیدا كرده اند.
بر اساس نتایج نظرسنجی های یادشده، محبوبیت ترامپ به ترتیب در ایالت های میشیگان به 36 درصد ،پنسیلوانیا به 35 در صد و ویسكانسین به 34 در صد كاهش یافته و عدم محبوبیت او در هر یك از این ایالت ها به ترتیب به 55 درصد ،54 درصد و 56 درصد افزایش یافته است.
موسسات یاد شده اعلام كردند كه بطور میانگین اكنون 64 درصد از مردم ایالت های میشگان و ویسكانسین و 63 در صد از ساكنان ایالت پنسیلوانیا گفته اند نسبت به عملكرد ترامپ در مقام رئیس جمهوری آمریكا احساس شرم می كنند.
بر اساس این گزارش، فقط 25 درصد از ساكنان ویسكانسین و پنسیلوانیا گفته اند كه هنوز به توانایی و قابلیت ترامپ بعنوان رئیس جمهوری این كشور اعتقاد دارند و 28 درصد از مردم ایالت میشگان گفته اند كه همچنان نسبت به او احساس غرور می كنند.
شبكه ان بی سی و موسسه ماریست همچنین افزودند: طبق همین نظر سنجی ها 48 درصد از ساكنان این ایالت ها كنترل قانونگذاران دموكرات بر كنگره این كشور را ترجیح می دهند و فقط 35 درصد از آنان خواستار حضور اكثریت جمهوریخواهان در نهاد قانون گذاری آمریكا هستند.
بسیاری از كارشناسان و سیاستمداران كهنه كار آمریكایی معتقدند كه حضور ترامپ در كسوت رئیس جمهوری این كشور به آشفتگی و تشدید تناقض رفتار سیاسی ایالات متحده بویژه در عرصه بین الملل منجر شده است.
شبد**اروپام-4-541**10110
انتشار:حسن معظمی