۳۰ مرداد ۱۳۹۶، ۱۰:۰۹
کد خبر: 82638188
T T
۰ نفر

آغاز سرشماري تابستانه حيات وحش استان البرز

۳۰ مرداد ۱۳۹۶، ۱۰:۰۹
کد خبر: 82638188
آغاز سرشماري تابستانه حيات وحش استان البرز

كرج- ايرنا- سرپرست اداره كل حفاظت محيط زيست استان البرز گفت كه سرشماري تابستانه حيات وحش و پستانداران شاخص در اين استان از امروز30 مرداد ماه آغاز شد.

فردين حكيمي روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ايرنا افزود: استان البرز با وجود 2 منطقه شكار ممنوع طالقان و منطقه حفاظت شده البرز جنوبي و با شرايط زيستگاهي مناسب، داراي جمعيت قابل توجهي از گونه هاي علفخوار از جمله كل و بز و قوچ و ميش مي باشد.
وي اظهار داشت: به منظور برآورد دقيق جمعيت، اطلاع از وضعيت زاد و ولد حيات وحش و مقايسه آمار جمعيتي نسبت به سال قبل، بررسي وضعيت زيستگاه ها، شناخت نقاط ضعف و عوامل تهديد كننده حيات وحش و در نهايت تدوين برنامه هاي مديريتي در جهت بهبود وضعيت مناطق اين سرشماري به مدت سه روز متوالي و تا اول شهريور ماه در منطقه حفاظت شده البرز جنوبي ادامه دارد.
حكيمي گفت: همچنين از هفته آينده و از تاريخ 6 شهريور ماه به مدت سه روز نيز اين سرشماري در منطقه شكارممنوع طالقان انجام مي شود.
وي در خصوص نحوه اجراء و زمانبندي آن گفت: در اين برنامه سرشماري، مسيرهاي مهم به دليل حضور حيات وحش جهت سرشماري پستانداران منطقه در نظر گرفته خواهد شد و اكيپي متشكل از 25نفر از كارشناس حيات وحش، ماموران يگان حفاظت، تشكل هاي زيست محيطي و همچنين همكاران بازنشسته سازمان كار سرشماري حيات وحش را انجام خواهند داد.
گفتني است منطقه حفاظت شده البرز جنوبي با توجه به وسعت 64 هزار هكتار و منطقه شكار ممنوع طالقان با وسعت 75 هزار هكتار با دارا بودن تنوع و غناي گونه هاي گياهي و جانوري به عنوان زيستگاه هاي مهم جانوري استان تلقي شده و كلكسيوني از تنوع زيستي كشور را در خود جاي داده است.
اين مسئول از كل و بز، قوچ و ميش، پلنگ، خرس قهوه اي، گراز، كفتار، روباه و خرگوش و ... به عنوان حيات وحش شاخص استان اشاره كرد.
6156/1535خبرنگار:نوشين طهماسبي**انتشاردهنده:داريوش غفاري