۲۹ مرداد ۱۳۹۶، ۱۹:۰۶
کد خبر: 82637793
T T
۰ نفر
مركز جامع بهزيستي در 30 شهرستان محروم كشور راه اندازي مي شود

زنجان - ايرنا - معاون امور اجتماعي سازمان بهزيستي كشور گفت: امسال مراكز جامع بهزيستي در 30 شهرستان محروم كشور راه اندازي مي شود و به تدريج در ديگر مناطق كشور گسترش مي يابد.

به گزارش ايرنا، حبيب الله مسعودي فريد روز يكشنبه در همايش سلامت روان اجتماعي در زنجان افزود: ارتقاي كيفيت خدمات، افزايش دسترسي مردم به خدمات اين سازمان و افزايش بهره وري نظام ارائه خدمات از اهداف راه اندازي مراكز جامع بهزيستي در كشور است كه بخشي از نظام ارائه خدمات اجتماعي بوده و پايين ترين سطح آن را شامل مي شود.
وي يادآوري كرد: طبق برنامه ريزي ها، در فاز نخست اين مراكز در شهرهاي محروم و به تدريج در ساير نقاط حاشيه نشين و كمتر توسعه يافته و ديگر شهرهاي كشور راه اندازي مي شود و در اجراي اين طرح همكاري بسيار خوبي با وزارت راه و شهرسازي وجود دارد.
مسعودي فريد افزود: با راه اندازي مراكز جامع بهزيستي در پايين ترين سطح ارائه خدمات، تجميعي از خدمات توانبخشي و پيشگيري اجتماعي ايجاد مي شود تا مردم هنگام مراجعه خدمات كامل را دريافت كنند.
وي يادآوري كرد: تفرق مكان هاي ارائه خدمات از جمله بزرگترين موانع براي دسترسي افراد به خدمت بوده و تعدد مراجعات مشكلات و معضلاتي را به دنبال دارد.
وي بيان كرد: اين اقدام در راستاي سياست هاي اقتصاد مقاومتي مد نظر رهبري است.
معاون امور اجتماعي سازمان بهزيستي كشور ادامه داد: در برنامه ششم توسعه مسئوليت هاي متعددي در حوزه طلاق، كودكان خياباني و راه اندازي اورژانس اجتماعي در شهرهاي بالا 50 هزار نفر براي سازمان بهزيستي تعريف شده است.
مسعودي فريد افزود: يكي ديگر از اقدامات اين سازمان طراحي نظام ارائه خدمات اجتماعي است يعني براي افزايش سلامت اجتماعي در جامعه بايد اقدمات لازم به صورت شبكه اي و چارچوبي انجام شود.
معاون امور اجتماعي سازمان بهزيستي كشور ادامه داد: در واقع يك ساختار و يك نظام طراحي خواهد شد كه بتوانيم خدمات سلامت اجتماعي را به مردم عرضه كنيم.
به گزارش ايرنا، در پايان اين همايش از كتابچه ريسك فاكتورهاي طلاق رونمايي شد.
7320/6085
خبرنگار: اعظم شامي *** انتشار دهنده: رويا رفيعي