۲۹ مرداد ۱۳۹۶، ۱۳:۱۸
کد خبر: 82637385
T T
۰ نفر
سلطانی فر وزیر بی مخالف مجلس

تهران- ایرنا-مسعود سلطانی فر وزیر پیشنهادی ورزش وجوانان دولت دوازدهم در جلسه علنی روز یكشنبه مجلس شورای اسلامی پس از سخنان چهارنماینده موافق به دفاع از برنامه های خود پرداخت. وی پس از وزیر پیشنهادی دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح دومین وزیر بی مخالف رئیس جمهوری در مجلس بود.

«محمدمهدی برومندی» نماینده مردم مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد در آخرین روز از بررسی صلاحیت وزیران پیشنهادی دولت دوازدهم به عنوان نخستین نماینده موافق سلطانی فر در صحن علنی مجلس گفت: وزارت ورزش و جوانان یكی از مهمترین كلیدی ترین وزارت خانه های كشور و ورزش جزو لاینفك زندگی مردم است كه برای داشتن جامعه با نشاط باید به این بخش توجه شود.
این نماینده مجلس گفت: این حوزه به حدی مهم است كه امروز قهرمانان و ورزشكاران در اقصی نقاط جهان بارها پرچم ایران را به اهتزار در آوردند.
نماینده مردم ارسنجان كه جوانان را سرمایه های این كشور عنوان كرد، افزود: اكنون 27 درصد جمعیت ایران را جوانان تشكیل می دهند بنابراین برای اینكه یك وزارت خانه موفق داشته باشیم باید وزیر پیشنهادی مدیر قوی و توانمند باشد و از ابتدای انقلاب اثبات شده كه هر موقع مدیران قوی در راس امور قرار گرفتند، نتایج مثبت بدست آمده است.
برومندی در باره مسعود سلطانی فر برای تصدی این وزارتخانه گفت: وی متدین، ولایت مدار، باهوش و خوش اخلاق است برنامه های وی در مدت 9 ماه فعالیت در این حوزه نشان دهنده تعامل خوب با مجلس بوده است.
برومندی اضافه كرد: وی 30 سال در كشور مدیریت كرد و كارنامه وی در بخش های مختلف مثبت ارزیابی می شود. سلطانی فر در این مدت آرامش را در ورزش ایجاد كرد و در بخش جوانان هم برنامه ریزی های خوبی در برنامه توسعه ششم داشته است كه امیدواریم درآینده شاهد موفقیت وی باشیم.
نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: وی توانست وضعیت فدراسیون ها را ساماندهی كند و توانست آرامش خوبی را در حوزه ورزش برقرار كنند.
وی توجه به ورزش بانوان با حفظ ارزش های اسلامی و حل مشكلات سمن ها را از دیگر برنامه های سلطانی فر ذكر كرد و گفت: برای نخستین مرتبه خانه های جوان در استان ها شكل گرفت.
برومندی به سفر وزیر ورزش به 30 استان كشور در 9 ماه گذشته اشاره كرد و یادآور شد: طرح های نیمه تمام زیادی در كشور بود كه برخی از آنها 20 تا 30 سال روی دست نظام مانده بود و با تلاشی كه در سازمان مدیریت و برنامه ریزی صورت گرفت، این طرح ها به سرانجام رسید.
این نمانیده موافق وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان ادامه داد: برای رای اعتماد به وزیران باید به برنامه ها توجه داشت و برنامه مسعود سلطانی فر بر اساس اسناد بالادستی و برنامه توسعه ششم تنظیم شده و در مجموع برنامه وی در راستای پاسخ به نیازهای ورزش و جوانان تنظیم شده است.
وی بخشی از وقت خود را در اختیار «قرجه طیار» نماینده گنبدكاووس در مجلس شورای اسلامی قرار داد.
**
نماینده مردم گنبد كاووس: سكانداری این كشتی زیبنده سلطانی فر است
نماینده مردم گنبد كاووس در مجلس شواری اسلامی نیز در دفاع از وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان گفت: سلطانی فر در 9ماه حضورش در وزارت ورزش وجوانان در دولت یازدهم روح آرامش را در ورزش كشور حاكم كرد.
«قرجه طیار» افزود: ایجاد روح آرامش در ورزش كشور سبب شد تیم ملی فوتبال برای نخستین بار بدون دغدغه و زودتر از پایان مرحله رقابت های مقدماتی به جام جهانی روسیه صعود كند.
نماینده مردم گنبد كاووس در مجلس شورای اسلامی گفت: سلطانی فر در مدت حضور خود حتی یك سفر خارجی نرفت و پیگیری برای تنظیم اساسنامه فدراسیون ها كه به تصویب هیات دولت نیز رسیده است ر در دستور كار این وزارت خانه قرار داد.
وی ادامه داد: حضرت امام خمینی(ره) معتقد بود كه ورزشكاران در عرصه های بین المللی می توانند سبب عزت و صدور انقلاب شوند. همچنین مقام معظم رهبری نیز فرمودند ورزش در بین جوانان سبب افزایش تحرك و شادابی قشر عظیمی از جامعه است و با توجه به اینكه جمعیت زیادی از جمعیت كشور را جوانان تشكیل می دهند، سكانداری این كشتی زیبنده سلطانی فر است.
قرجه طیار یادآور شد: وی در 30 سال گذشته بدون هیچ حاشیه پردازی به انجام وظیفه پرداخته و نگاه خوبی به ورزش استان های مرزی داشت كه توجه وی سب افزایش بهبود زیر ساخت های در این استان ها شده است.
**
نماینده مردم پاكدشت: سلطانی فر درحوزه ورزش و جوانان نگرش سیاسی ندارد
«محمد قمی» سومین نماینده موافق گزینه پیشنهادی دولت در وزارت ورزش و جوانان به اینكه سلطانی فر در هر سمتی خدمت كرده موفق، اثرگذار، دلسوز بوده و با پشتكار مسئولیت های خود را انجام داده اشاره كرد وافزود: برنامه همه وزیران دولت دوازدهم خوب بود اما برنامه سلطانی فر بسیار علمی و كارشناسی و بر اساس توجه به اسناد بالا دستی تنظیم شده است.
نماینده مردم پاكدشت گفت: یكی از شاخص های سلطانی فر نداشتن نگاه سیاسی بوده و در برخورد با ورزش، نمایندگان مجلس و استانداران نگاه سیاسی ندارد و عدالت محوری سرلوحه برنامه هایش است.
وی رسیدگی به ورزش قهرمانی، پهلوانی، همگانی و حرفه ای را از دیگر برنامه های وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان عنوان كرد و افزود: توجه ویژه به مناطق محروم، توسعه نیافته و روستاهای كشور در برنامه او مشهود و نگرش وی برای محرومیت زدایی و توجه به روستاها قابل تقدیر است.
قمی تصریح كرد: توجه به روحیه جوانمردی و پهلوانی در ورزش موضوع مهم است كه غایت ورزش ما نیز باید این باشد زیرا پهلوانان واقعی چون حججی ها هستند كه دشمنان را به زانو درآوردند.
وی ادامه داد: نباید بگذاریم مردان عرصه ایثار و شهادت در پیچ و خم تاریخ گم و فراموش شوند و باید روحیه ایثار و جوانمردی را رشد و توسعه دهیم و برنامه سلطانی فر بر محور جوانمردی و روحیه پهلوانی به معنای واقعی تنظیم شده است و توجه خاص به جوانان و رشد ورزش در بین آنان و در واقع عنایت به زندگی ایرانی – اسلامی در برنامه های وزیر پیشنهادی به وضوح دیده شد.
نماینده مردم پاكدشت ادامه داد: تلفیق ارزش با ورزش مساله مهمی است تا ورزش كشور بدون هدف نباشد و با ارزش های انقلاب تلفیق شود كه این امر نیز در برنامه های سلطانی فر گنجانده شده است.
قمی توجه به توسعه كمی و توسعه اماكن ورزشی در شهرها و روستاها و حضور بخش خصوصی و مشاركت مردمی در امر ورزش و عنایت به اقتصاد ورزشی را از نقاط قوت برنامه های سلطانی فر در این حوزه برشمرد.
وی بخشی از وقت خود را به «محمدحسین قربانی» نماینده آستانه اشرفیه و بندركیاشهر برای دفاع از وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان داد.
**
نماینده آستانه اشرفیه: بیشتر برنامه های سلطانی فر بر اساس سند چشم انداز است
آخرین نماینده در موافقت با برنامه های سلطانی فر گفت: مسعود سلطانی فر در مدت 9 ماه حضور خود به عنوان وزیر ورزش و جوانان نگاه ویژه ای به ورزش استانی و روستایی داشته و سبب نشاط و شادابی ساكنین در این مناطق شده است.
«محمدحسین قربانی» با بیان اینكه «نگاه به این وزارتخانه فقط باید ورزشی باشد و مسعود سلطانی فر به دور از هیاهوی سیاسی با آرامش این رویه را در پیش گرفته است»، افزود : مسولیت پذیری، نشاط و شادابی آفرینی در بین جوانان، توجه به ورزش روستایی، قهرمانی و پیگیری برای توسعه ورزش كشور از جمله فعالیت های سلطانی فر در مدت 9 ماه حضورش در این وزارتخانه بوده است.
نماینده مردم آستانه اشرفیه و بندركیاشهر ادامه داد: اهیمت دادن وزیر پیشنهادی به ورزش استانی و ورزش ملی سبب آرامش یافتن ورزش كشور شد و با حضور میدانی او در شهرهای مختلف كشور، توانست از نزدیك برای بر طرف كردن مشكلات استان ها و ایجاد بستری مناسب در راستای توسعه آن فعالیت كند.هر چند كه امیدواریم ایشان به ورزش شهرهای شمالی نیز توجه بیشتری داشته باشد.
قربانی به توجه وزیر پیشنهادی در خصوص ورزش بانوان اشاره كرد و گفت: بیشتر برنامه های سلطانی فر بر اساس سند چشم انداز است. همچنین توجه به مناسب سازی فضاهای عمومی، ورزش جانبازان و معلولان، ارتقاء سلامت جسمی و روحی دانش آموزان و ترویج سبك زندگی فرهنگی و اجتماعی با محوریت اسلامی از دیگر فعالیت های وزیر ورزش و جوانان درمدت 9 ماه حضورش در این وزارت خانه است كه هماهنگ با برنامه ششم توسعه می باشد.
برای آگاهی از آخرین اخبار ورزش ایران و جهان با كانال ورزشی ایرنا در تلگرام irnavarzesh@ همراه شوید.
ورزشی**9250
خبرنگار:گلی سفیدزاده انتشاردهنده:علی خورسندی
۰ نفر