۲۸ مرداد ۱۳۹۶، ۱۳:۲۲
کد خبر: 82636300
T T
۰ نفر
بازآفريني سالانه 9 بافت فرسوده و سكونتگاه غير رسمي در چهارمحال و بختياري

شهركرد- ايرنا- مديركل دفتر ستاد ملي بازآفريني شهري وزارت راه و شهرسازي گفت: تا پايان برنامه هفتم توسعه سالانه 9 بافت فرسوده، بافت تاريخي و سكونتگاه غير رسمي در چهارمحال و بختياري بازآفريني و ساماندهي مي شود.

به گزارش ايرنا، نريمان مصطفايي روز شنبه در جلسه بازآفريني شهري چهارمحال و بختياري اظهار كرد: در شهركرد 3 محله مهديه، اشكفتك و چالشتر و در شهرهاي لردگان و فارسان، سكونتگاه غير رسمي شناسايي شده است.
به گفته وي، چهارمحال و بختياري براي سرعت بخشي به طرح بازآفريني و ساماندهي سكونتگاه هاي غير رسمي بايد سند بازآفريني شهري استان را تدوين كند.
مصطفايي تصريح كرد: مطابق برنامه ششم و هفتم توسعه سالانه ۲۷۰ محله و سكونتگاه غير رسمي و ناكارآمد در كشور بازآفريني و ساماندهي مي شود.
وي ادامه داد: سكونت در بافت فرسوده، بافت نابسامان مياني، بافت تاريخي، بافت ناكارآمد شهري نظير صنايع متروكه و بافت هاي با سابقه روستايي شامل اجراي طرح بازآفريني و ساماندهي ستاد بازآفريني شهري مي شود.
مديركل دفتر ستاد ملي بازآفريني شهري وزارت راه و شهرسازي افزود: اجراي برنامه هاي توانمندسازي اجتماعي و اقتصادي در سكونتگاه هاي غير رسمي، برنامه هاي محرك توسعه و توانمندسازي اجتماعي در بافت فرسوده، توسعه و تجهيز فضاي عمومي و مرمت و تعمير بناي تاريخي در بافت تاريخي و برنامه هاي توسعه و پيشگيري در بافت هاي روستايي اولويت برنامه هاي ستاد بازآفريني شهري است.
مصطفايي گفت: تشكل هاي مردم نهاد نقش اساسي و بازوي كمكي دولت در اجراي برنامه هاي بازآفريني و ساماندهي اين مناطق دارند.
به گزارش ايرنا، سكونتگاه هاي غير رسمي و حاشيه نشيني به نوعي پديده هاي عمده ناپايدار كننده توسعه پايدار شهري است كه به اصطلاح عاميانه حاشيه نشيني اطلاق مي شود .
اين بافت ها بدون مجوز و خارج از برنامه ريزي رسمي و قانوني توسعه شهري در درون و يا خارج از محدوده قانوني شهر‌ها به وجود آمدند.
خبرنگار: نرگس كريمي**انتشار:جهانبخش صفري
7361/6021