۲۶ مرداد ۱۳۹۶، ۱:۲۹
کد خبر: 82634220
T T
۰ نفر

تجلیل از خانواده شهید حججی درحرم رضوی

۲۶ مرداد ۱۳۹۶، ۱:۲۹
کد خبر: 82634220
تجلیل از خانواده شهید حججی درحرم رضوی

مشهد- ایرنا- آیین تجلیل از خانواده معظم شهدای مدافع حرم، شهید محسن حججی از ایران و احمد محمد مشلب از شهدای مقاومت حزب الله لبنان چهارشنبه شب در حرم مطهر رضوی برگزار شد.

به گزارش ایرنا، تولیت آستان قدس رضوی در این آیین گفت: نسل سوم و چهارم انقلاب برای دفاع از دین و ارزشها آماده خطر كردن هستند و به بركت خون شهیدان، خرمشهر، حلب و موصل آزاد شد و به زودی قدس شریف نیز آزاد خواهد شد.
حجت الاسلام سیدابراهیم رئیسی با بیان اینكه درس عاشورایی بودن سینه به سینه و نسل به نسل منتقل می شود، افزود: پیام شهدا به مدیران و مسئولان این است كه آنچه كشور را در مقابل دشمن حفظ می كند، مقاومت است.
وی اظهار كرد: عاشورا ماندگار و حقیقتی جاودانه است و نور هدایت سیدالشهدا(ع) هر روز پرفروغ تر از قبل و الگویی برای انسان سازی است و منش عاشورا باید سرلوحه مقابله با مستكبران باشد.
وی گفت: حادثه عاشورا سرشار از اسرار الهی و پیامهای زندگی ساز است برای تمامی انسانها و مظهر آزادی و آزادگی و اصلاحات اجتماعی است. عاشورا كلاس آزادگی است و به انسانها درس سربلندی و آزادی می دهد.
تولیت آستان قدس رضوی گفت: مستكبران گروههای تكفیری را برای ایجاد تفرقه به جان مسلمانان انداختند و از اهداف دیگر آنها این بود كه ارتش های عراق، سوریه، یمن و همچنین بسیاری از نیروهای كارآمد كه باید در مقابل اسرائیل بایستند را به هم انداخته و مشغول سازند.
حجت الاسلام رئیسی افزود: رهبر و مقتدای بصیرت آفرین كشور ما با هدایت های روشنگرانه خود تاكید كردند كه فتنه تكفیری متعلق به یك جغرافیای خاص نیست و جهان اسلام را هدف گرفته است.
وی ادامه داد: عاشورا مظهر تحول در جامعه بشری است. آزادی، استقلال، مسلمان زیستن، حاكمیت خدا بر مردم و بر اساس آموزه های دینی زندگی كردن و تهدیدها را باید مبتنی بر عاشورا حل كرد.
در پایان این مراسم توسط تولیت آستان قدس نشان خادمی بارگاه منور رضوی به خانواده شهید حججی اعطا شد.
شهید محسن حججی دوشنبه هفته گذشته در دفاع از حرم حضرت زینب(س) در سوریه به دست گروه تكفیری تروریستی داعش اسیر شد و به شهادت رسید.
كانال تلگرام ایرنا خراسان رضوی به نشانی telegram.me/irnamashhad برای دسترسی و دریافت سریع و فوری به اخبار منتخب در همه حوزه های خبری و تصویری فعال است.
7507/5132
خبرنگار: مصطفی نخعی ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
۰ نفر