۲۲ مرداد ۱۳۹۶، ۱۴:۱۲
کد خبر: 82630144
T T
۰ نفر

همدلی و همراهی تا آخرین جلسه

۲۲ مرداد ۱۳۹۶، ۱۴:۱۲
کد خبر: 82630144
همدلی و همراهی تا آخرین جلسه

تهران - ایرنا - آخرین جلسه هیات دولت یازدهم امروز - یكشنبه - در حالی برگزار شد كه وزیران پیشنهادی برای دولت دوازدهم همچنان همراه و وزیران معرفی نشده همچنان همدل با رییس جمهوری بودند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا ، خبرنگاران و تصویربرداران برای پوشش خبری و تصویری جلسه امروز از جلسه چهارشنبه گذشته هیات وزیران و پس از آن كه اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری وعده آخرین جلسه هیات دولت را داده بود، دعوت شده بودند.
برخی از خبرنگاران صحبت از سخنرانی رییس جمهوری در آخرین جلسه هیات وزیران می كردند كه البته گمانه زنی ها نسبت به این موضوع داغ بود و خبرنگاران نیز خود را برای ثبت سخنان رییس جمهوری آماده كرده بودند.
ساعت حدود 11 صبح بود كه تصویربرداران در جایگاه ویژه ای كه تعیین شده بودند، مستقر شدند و مسئولان و دست اندركاران نهاد ریاست جمهوری نیز محل ایستادن رییس جمهوری را با یك برگه سفید مشخص كردند.
محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه و بیژن زنگنه وزیر نفت اولین وزیرانی بودند كه در حال صحبت با یكدیگر از جلسه هیات دولت خارج شدند، در این حین حجت الاسلام والمسلمین مجید انصاری معاون حقوقی رییس جمهوری به جمع آنها پیوست و با آغوش گرفتن هر دو وزیر از تصویربرداران خواست تا از آنها عكس بگیرند اما با آمدن سردار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمع آنها كامل شد.
رفته - رفته علی اكبر صالحی معاون رییس جمهوری و رییس سازمان انرژی اتمی و حسینعلی امیری معاون امور مجلس رییس جمهوری نیز به جمع آنها اضافه شدند و این دو معاون رییس جمهوری نیز خود را برای گرفتن عكس یادگاری آماده كردند.
محمد فرهادی وزیر علوم، تحقیقات وفناوری، فخرالدین دانش آشتیانی وزیر آموزش و پرورش و محمود حجتی وزیر جهاد كشاورزی هم به ترتیب به جمع آنان پیوستند.
بعد از اندك زمان، تمام اعضای دولت یازدهم بر روی پلكان ورودی ساختمان هیات دولت ایستادند و دقایقی نگذشت كه حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی به همراه خانم ها زهرا احمدی پور رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، شهیندخت مولاوردی معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده ، محمود واعظی وزیر ارتباطات وفناوری اطلاعات و محمد نهاوندیان رییس دفتر رییس جمهوری در جایگاه حاضر شد.
با قرارگرفتن رییس جمهوری در محلی كه تعیین شده بود دیگر اعضای هیات وزیران نیز پشت سر و اطراف وی قرار گرفتند و عكسی به یادگار انداختند.
روحانی دستی نیز برای خبرنگاران تكان داد و محل را ترك كرد، دیگر اعضای كابینه چه آنها كه به عنوان وزیر پیشنهادی در دولت آینده معرفی شده اند و چه آنها كه معرفی نشده بودند با یكدیگر به گفت وگو پرداختند و فضای صمیمی و دوستانه ای در حیاط ساختمان دولت حكمفرما شد .
با گذشت چهار سال از جلسات بررسی مسایل كشور در هیات وزیران، دولت یازدهم در تمام سختی ها، خوشی ها وناخوشی ها امروز با خداحافظی 9 وزیر به پایان رسید.
آنچه در این جلسات مهم به نظر می رسد كه البته قلم از نگارش آن عاجز است وتنها تصاویر می تواند گویای آن باشد همدلی ، همبستگی ، تلاش و همراهی هیات دولت تدبیر و امید است كه تا آحرین دقایق به چشم می خورد.
به هرحال عمر دولت یازدهم هم به پایان رسید و باید منتظر ماند تا پس از برگزاری جلسات رای اعتماد كه از سه شنبه هفته جاری در مجلس آغاز می شود، دولت دوازدهم با قدرتی و كارآمدی بیشتر تشكیل شود.
سیام* 1053**1336
خبرنگار: حمید شریفی كیا**انتشار: مهرنوش خانزائی